آخرین اخبار از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم؛

رفتار قرآنی ملت ایران عامل دشمنی ابرقدرت‌ها با ما است/زندگی حقیقی در پرتو انس با قرآن محقق می‌شود

نماینده تهران گفت: مسابقات بین‌‌المللی قرآن کریم ثابت می‌کند که قرآن نه تنها در ایران جایگاه والایی دارد بلکه در مدیریت جامعه نیز قرآن و دستورات آسمانی نقش مهمی و اساسی ایفا می کند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهدی کوچک زاده، نماینده تهران  با بیان این مطلب که دشمنی های زیادی با ملت ایران صورت می گیرد، خاطر نشان کرد: دشمنان اینگونه وانمود می کنند که ایرانیان قرآن تحریف شده دارند و یا اینکه بی اعتنا به دستورات قرآنی هستند.

 وی ادامه داد: بنابراین برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم در بخش های مختلف حفظ و قرائت از جمله اقداماتی است که اینگونه تبلیغات نابخردانه را خنثی می کند.

 نماینده تهران با اشاره به اینکه مسابقات بین المللی قرآن به دنیا نشان می دهد قرآن در ایران جایگاه والایی دارد، افزود: این مسابقات نه تنها در زمینه قرائت، روخوانی و حفظ قرآن کریم قرآن محوری ملت ایران را ثابت می کند بلکه نشان می دهد که در زمینه مدیریت جامعه، قرآن و دستورات کتاب آسمانی نقش اساسی ایفا می‌کند.

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه باید برای مسئولان دستگاه دیپلماسی و دیگر مسئولان، موضوعات قرآنی الگو و سرمشق باشد، بیان داشت: همه مسئولان امور داخلی و سیاست خارجی باید این آیه شریفه قرآن کریم را که می فرماید دشمنان اسلام از شما راضی نمی شوند تا اینکه شما از دین تان برگردید، در مباحث مختلف از جمله مذاکرات هسته ای، اقتصاد مقاومتی و سایر مباحث داخلی و بین المللی مقابل چشمان خود قرار دهند.

 کوچک زاده افزود: مسئولان باید بدانند دشمنان انقلاب و ملت ایران دشمنی شان با قرآن است.

 وی با تاکید بر اینکه پایبندی ملت ایران به قرآن و دین اسلام دشمنی ها و تحریم های بین المللی را علیه ما در پی داشته است، افزود: تحریم ها و دشمنی ها علیه ما به خاطر بهانه‌هایی از جمله دستیابی ایران به بمب اتم، حقوق بشر و حمایت از تروریسم است.

 عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس ادامه داد: مشکل دشمنان با انقلاب اسلامی ایران رفتار قرآنی ملت ما است که بعد از انقلاب اسلامی الگوی کشورداری و حکومت مداری در جمهوری اسلامی شده است.

 وی در پایان افزود: اگر تمامی مسئولان از جمله رئیس جمهور، وزرا و نمایندگان آیه مذکور را مدنظر قرار دهند خواهیم توانست از موانع و مشکلات با وحدت و سهولت عبور کنیم.

**زندگی حقیقی در پرتو انس با قرآن محقق می‌شود

بر اساس این گزارش،  ابراهیم جلو، انس با قرآن را زمینه ساز نفوذ معارف و حقایق قرآنی در دل و جان مسلمانان دانست و گفت: سال های متمادی تلاش شد بین «معارف قرآن» و «دل های امت اسلامی» فاصله ایجاد شود تا جایی که در برخی کشورهای اسلامی، فصل جهاد را به خاطر رعایت دشمنان اسلام از تعالیم اسلامی و مدارس حذف کردند.

وی افزود: با وجود انجام اقدامات این چنینی اما هیچ گاه موفق نشدند به منظور خود دست پیدا کنند و گرایش به اسلام و قرآن در کشور اسلامی و غیر اسلامی روز به روز افزایش پیدا کرده است. قرآن زندگی حقیقی را وعده داده است و این زندگی حقیقی همان زندگی همراه با عزت، امنیت، رفاه، استقلال، حلم و گذشت است که در پرتو انس با قرآن و چنگ زدن به این ریسمان الهی، محقق می‌شود.

ابراهیم جلو درباره زمان شروع فعالیت حفظ قرآن گفت: از 20 سالگی شروع به حفظ قرآن کردم و در حال حاضر حدود 6 سال است که در تلاشم به لطف قرآن در مسابقات بین المللی کشورهای مختلف شرکت داشته ام و امسال نیز افتخار حضور در مسابقات ایران را دارم.

حافظ شرکت کننده از کشور مالی ادامه داد: مسابقات قرآن ایران را بسیار دوست دارم، چراکه از نظم و ترتیب و برنامه‌ریزی ویژه‌ای برخوردار است، ضمن آنکه داوری‌ها بسیار منصفانه و عادلانه است. لازم می‌دانم از میزبانی ایرانی‌ها تشکر کنم.




برچسب ها: رفتار ، قرآن ، دشمنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار