امیر اسماعیلی تشریح کرد

سامانه "قدیر" راداری سه بعدی با بیش از 1000 کیلومتر برد عملیاتی/ کشف اهداف متخاصم قبل از رسیدن به مرزهای کشور توسط رادار "قدیر"

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) گفت: سامانه راداری پیشرفته "قدیر" از تکنیک تشدید فرکانس استفاده می‌کند و راداری سه بعدی با بیش از 1000 کیلومتر برد عملیاتی می‌باشد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) صبح امروز در مراسم رونمایی از سامانه راداری قدیر نیروی هوافضای سپاه در جمع خبرنگاران پیرامون رونمایی از این سامانه راداری اظهار داشت: سامانه راداری پیشرفته قدیر از تکنیک تشدید فرکانس استفاده می‌کند و راداری سه بعدی با بیش از 1000 کیلومتر برد عملیاتی می‌باشد.
 
وی افزود: این رادار تمامی مراحل تحقیق، طراحی و تولید سامانه راداری قدیر به همت سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی هوافضای سپاه انجام پذیرفته است.
 
امیر اسماعیلی با بیان اینکه زمانی در کشور رسیدن به چنین رادارهایی گلوگاه علمی بود گفت: امروز در آستانه 14 خرداد سالروز رحلت امام بزرگوار در جمهوری اسلامی به این باور رسیده‌ایم که در تکنولوژی‌های خاص و تکنیک‌های پیشرفته چیزی کمتر از کشورهای صاحب سبک نداریم.
 
وی تصریح کرد: چنین راداری توسط کشورهای در حال توسعه از کشورهای پیشرفته خریداری می‌شود اما به جهت تحریم‌ها و تهدیدات بشماری که علیه جمهوری اسلامی ایران وجود دارد همواره باید سامانه دفاع و پدافند هوایی کشور که خط مقدم در برابر تهاجمات هوایی است را تقویت کنیم.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) در ادامه اظهار داشت: مشابه این سامانه راداری توانمند، سامانه رادی شهاب و ثامن نیز توسط جوانان غیور پدافند هوایی خاتم‌الانبیاءص) طراحی و تولید و مستقرشده است.
 
وی از سامانه‌های پدافند هوایی به‌عنوان دژهای مستحکم و لایه‌های دفاعی نام برد و اظهار داشت: اگر قرار است در برابر حملات گسترده هوایی دشمن مقابله کنیم باید از تکنیک‌هایی پیشرفته استفاده کنیم.
 
امیر اسماعیلی با اشاره به ویژگی‌های خاص سامانه راداری قدیر اظهار داشت: این سامانه راداری در برابر جنگ الکترونیک دشمن مقاوم و قابلیت کشف این رادار توسط سامانه‌های موشکی ضدرادار بسیار کم است و همچنین تکنیک‌های جنگ الکترونیک در این رادار بسیار پیشرفته و منحصربه‌فرد است.
 
وی در پایان اظهار داشت: بحمدالله امروز در بخش کشف و شناسایی در کشور نقطه گلوگاهی نداریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار