ساری/

آغاز خرید تضمینی گندم در مازندران

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور گفت: با توجه به اعلام آمادگی گندم‌کاران شرق استان، خرید تضمینی این محصول از امروز در برخی مراکز آغاز شد.

رضا افرازه در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری با اشاره به اعلام سازمان جهاد کشاورزی مازندران مبنی بر پیش‌بینی برداشت بیش از 200هزار تن محصول گندم از مزارع استان افزود: براساس این برآورد، کمیسیون خرید تضمینی گندم تعداد مراکز خرید این محصول را به بیش از 28 مرکز ارتقا داده است و این مراکز در مناطق مختلفی که کشت گندم انجام می‌شود، دایر شده و یا در حال آماده‌سازی برای بازگشایی است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور از آغاز خرید تضمینی گندم در مازندران خبر داد و گفت: براساس مصوبه کمیسیون خرید گندم و تجربیات سنوات قبل، آغاز خرید تضمینی گندم در استان از 15خرداد ماه بوده ولی با توجه به اعلام آمادگی گندم‌کاران شرق استان، خرید تضمینی این محصول از امروز در برخی مراکز آغاز شد.

وی، نرخ خریدتضمینی گندم را 10 هزار و 500 ریال اعلام و تصریح کرد: این نرخ پایه خرید گندم بر اساس دو درصد افت غیر مفید و چهار درصد افت مفید است در صورتی که افت مفید و غیر مفید گندم کمتر یا بیشتر باشد قیمت این محصول متناسب با جدول پاکی که در مراکز خرید در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، تغییر می‌کند.

افرازه با اشاره به مرغوبیت بالای گندم مزارع مازندران گفت: این محصول در مازندرانبا دارا بودن گلوتن خوب و مرغوبیت بالا، کمترین افت مفید و غیر مفید را دارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشورافزود:با توجه به کیفیت گندم استان، پیش‌بینی می‌شود این محصول گران‌تر از قیمت پایه به فروش برسد.

وی با اشاره به ثبت و ضبط اطلاعات تحویل‌دهندگان گندم در مراکز خرید تضمینی تاکید کرد: کشاورزان هنگام مراجعه به این مراکز، کارت ملی و شماره حساب بانک سپه خود را حتما به‌ همراه داشته باشند./ب
برچسب ها: آغاز ، مازندران ، خرید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.