کنعانی‌مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سفر "شیخ صباح" به ایران باب جدیدی از روابط ایران و شورای همکاری خلیج فارس خواهد گشود

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: رایزنی نزدیک دیپلماتیکی میان مقامات ایرانی و امیر کویت با توجه به ریاست دوره‌ای شورای همکاری خلیج فارس از سوی "شیخ صباح" می‌تواند اختلافات موجود در مسائل مختلف همچون بحث بر سر مسئله جزایر سه‌گانه و یا مسائل مربوط به بحرین را حل وفصل کند.

"حسین کنعانی‌مقدم" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سفر اخیر "شیخ صباح الاحمد الجبار الصباح" امیر کویت به کشورمان، اظهار داشت: باتوجه به سابقه تاریخی روابط ایران و کویت و اقداماتی که کشورمان در زمان اشغال این کشور که از سوی صدام "دیکتاتور سابق عراق" انجام می‌شد و همچنین کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به مردم کویت موجب نزدیکی دل‌های مردم دو کشور کویت و ایران شد.

وی ادامه داد: باتوجه به اظهارات پیشین امیر کویت، این سفر دارای دو هدف بود، اولین مسئله توسعه روابط ایران و کویت در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باتوجه به سابقه طولانی میان دو کشور است و مسئله بعدی میانجی‌گری وی به عنوان ریاست دوره‌ای شورای همکاری خلیج فارس در جهت گسترش روابط ایران و عربستان است.

فیاضی با اشاره به درخواست عربستان از کویت برای میانجی گری میان این کشور با ایران، تصریح کرد: امیر کویت در تلاش است تا برخی از موانع به وجود آمده در روابط کشورمان با جمهوری اسلامی ایران با عربستان را از میان بردارد.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های خصمانه عربستان به ویژه در بحث تروریست‌های تکفیری و دخالت‌های آنها در بحران سوریه که با شکست مواجه شد می‌توان بحث گسترش روابط با ایران و عادی‌سازی آن را نشانه‌ پشیمانی این کشور از اقدامات خصمانه‌اش در منطقه دانست.

این کارشناس سیاست خارجی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: رایزنی نزدیک دیپلماتیکی میان مقامات ایرانی و امیر کویت با توجه به ریاست دوره‌ای شورای همکاری خلیج فارس از سوی "شیخ صباح" می‌تواند اختلافات موجود در مسائل مختلف همچون بحث بر سر مسئله جزایر سه‌گانه و یا مسائل مربوط به بحرین را حل و فصل کند و از سوی دیگر این رایزنی‌ها سرآغاز فصل جدیدی در روابط ایران با شورای همکاری خلیج فارس و مسائل امنیتی منطقه خواهد بود. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار