74 عضو گروه طالبان در افغانستان کشته شدند

74 عضو گروه طالبان طی شبانه روز گذشته در درگیری با نیروهای امنیتی، پلیس و ارتش افغانستان کشته و 36 تن دیگر از آنان زخمی شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، وزارت کشور افغانستان روز دوشنبه با ارسال خبرنامه ای به ایرنا اعلام کرد که در عملیات های مشترک نیروهای امنیتی، پلیس و ارتش افغانستان در استان های کنر، ننگرهار، بغلان، هلمند، سرپل، قندوز، کاپیسا، قندهار، زابل، غزنی، پکتیا و غور 74 عضو گروه طالبان کشته، 36 تن دیگر از آنان زخمی و 5 عضو گروه طالبان نیز بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش در این عملیات ها تعداد زیادی جنگ افزار سبک و سنگین بدست نیروهای افغان افتاد و 18 عدد بمب کنار جاده ای نیز در استان های زابل، پکتیکا، فراه و هلمند کشف و خنثی شد.

وزارت کشور افغانستان روز گذشته نیز از کشته شدن 34 عضو گروه طالبان در درگیری با نیروهای افغان در مناطق مختلف این کشور خبر داده بود.

طی روزهای اخیر دولت افغانستان عملیات پاکسازی مناطق ناامن این کشور را از وجود شبه نظامیان طالبان در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور، افزایش داده است.

نیروهای طالبان نیز اخیرا از آغاز عملیات خود موسوم به خیبر در سراسر افغانستان به منظور ضربه زدن به مراکز و مقامهای دولتی افغانستان و همچنین نیروهای خارجی در این کشور ، خبر داده اند.

/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار