شیراز/

فارس میزبان همایش بین‌المللی عروق کرونر قلب خاورمیانه

منحصر به‌ فردترین همایش بین‌المللی پیشگیری عروق کرونر قلب خاورمیانه مهر ماه امسال در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق فارس گفت: فراخوان این همایش با محوریت سلول‌های بنیادی، ژنتیک قلب، تغذیه در قلب، ورزش و طب سنتی در پیشگیری بیماری‌های قلبی و عروقی داده شده‌ است که در پایان به بهترین کار تحقیقی 2 میلیون تومان جایزه اهدا می‌شود.

محمدجواد زیبایی‌نژاد از برگزاری هشتمین همایش بین‌المللی قلب و عروق در شهر استانبول ترکیه خبر داد و گفت: در این همایش که با مدیریت مرکز تحقیقات فارس 14 تا 16 خرداد ماه جاری برپا می‌شود، بیش از 140 متخصص داخلی و خارجی 54 مقاله ارائه می‌دهند.

رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق فارس با بیان اینکه این مرکز موفق به انتشار نشریه علمی در معتبرترین مرکز قلب دنیا شده ‌است، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته این مرکز در سایت بین‌المللی pubmed به عنوان معتبرترین سایت پزشکی شاخه قلب و عروق به ثبت رسیده‌ است.

زیبایی نژاد به مطالعات پژوهشی کوهرت یا آینده‌نگر در مرکز تحقیقات قلب و عروق فارس اشاره و بیان کرد: هدف از این کار تحقیقی کاهش بیماری‌های قلبی در فارس بوده که برای آن یک‌میلیارد تومان اعتبار توسط وزارت آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 13 هزار نفر در این طرح غربالگری و دسته‌بندی شده‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق فارس از راه‌اندازی شرکت دانش‌بنیان محافظان قلب فارس خبر داد و بیان کرد: کار این شرکت تحقیق بر روی تولید روغن بادام، فندق، پسته، بادام کوهی و زمینی برای کاهش چربی‌های مضر خون است.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: فارس ، میزبان ، همایش ، قلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.