الميادين:

مردم دمشق خود را با تدابير شديد امنيتی سازگار کرده‌اند

با وجود مشکلاتی که اجرای تدابیر امنیتی شدید در دمشق برای مردم به وجود آورده است، این تدابیر را به منظور حفظ امنیت انتخابات پذیرفته و خود را با آن هماهنگ کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی المیادین،با وجود مشکلاتی که اجرای تدابیر امنیتی شدید در دمشق برای مردم به وجود آورده است، این تدابیر را به منظور حفظ امنیت انتخابات پذیرفته و خود را با آن هماهنگ کرده اند.

 دمشق پایتخت سوریه همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور شاهد اجرای تدابیر شدید امنیتی است و پست های ایست و بازرسی همه خودروهایی را که قصد ورود به دمشق را دارند به دقت تفتیش می کنند. علاوه بر این همه خودروها از مقابل مدارس و مراکز و موسسه های عمومی منتقل شده است.

"محمد الخضر" خبرنگار این شبکه در دمشق در گزارشی در این خصوص با اشاره به آرامشی که در آستانه اولین انتخابات با حضور نامزدهای مختلف، بر دمشق حاکم شده است افزود:  تدابیر شدید امنیتی در ورودی های شهر به اجرا گذاشته شده است و علاوه بر این خودروها در خیابان های اصلی شهر به دقت تفتیش می شوند. هر چند این تدابیر مشکلاتی برای سوری ها به وجود آورده است اما از بیم هرگونه اقدام خرابکارانه و ضد امنیتی این وضع را پذیرفته اند. 

یکی از شهروندان سوری با اشاره به تفتیش دقیق در پست های ایست و بازرسی گفت: در همه پست های ایست و بازرسی تفتیش به صورت دقیق انجام می شود. این به نفع ماست. ما به هیچ وجه ناراحت نیستیم. بدون شک این کارها برای برقراری ثبات و امنیت و بازگرداندن اوضاع به وضع سابق است.

دیگر شهروند سوری گفت: برای این که انتخابات به خوبی برگزار شود تفتیش در پست های ایست و بازرسی به دقت انجام می شود. ان شاء الله انتخابات به بهترین شکل برگزار می شود. 

یک بانوی سوری نیز گفت: هیچ مشکلی نداریم و همه چیز به یاری خدا خوب است. 

در ادامه گزارش آمده است: اوضاع امنیتی باعث شده است بسیاری از افراد به خیابان ها بیایند هر چند که بسیاری از شهروندان نیز از بیم هرگونه حادثه غیرمترقبه ای ترجیح داده اند در منزل بمانند. تدابیر امنیتی بسیاری از مردم را تشویق می کند تا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند. 

دیگر شهروندان سوری نیز تاکید کردند اوضاع امنیتی خوب است و هیچ مشکلی وجود ندارد. 

یک بانوی دیگر گفت: من خوش بین هستم. همه کسانی که کشور را دوست دارند باید در انتخابات شرکت کنند و دیگران را به شرکت تشویق کنند تا امنیت در کشور برقرار شود. 

خبرنگار المیادین ادامه داد: تدابیر امنیتی در دمشق و دیگر مناطق سوریه از سه روز پیش آغاز شده و ساعاتی قبل از آغاز انتخابات به اوج خود رسیده است تا با تهدیدات گروه های مسلح مقابله شود. 

یحیی سلیمان کارشناس مسائل امنیتی هدف از اجرای تدابیر امنیتی را جلوگیری از هرگونه اقدام خرابکارانه و مجرمانه دانست که ممکن است گروه های تروریستی انجام دهند و انتخابات را بر هم بزنند. 

محمد الخضر در ادامه گزارش خود گفت: تخلیه مدارس، میدان ها و مراکز عمومی از خودروها از جمله بخش های طرح امنیتی در دمشق به شمار می رود. علاوه بر این نیروهای ارتش سوریه مناطقی را که از آنجا گلوله های خمپاره شلیک می شود هدف قرار می دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار