لرستان/ 70 میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین:

با بهره برداری از آزادراه خرم آباد - اراک

مجری طرح آزادراه خرم آباد - اراک گفت: با بهره برداری از این پروژه عمرانی مهم و زیربنایی، سالانه 70میلیون لیتر در میزان مصرف بنزین کشور صرفه جویی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ محمود جلالی دیروز در حاشیه بازدید معاون اول رییس جمهوری از پروژه آزادراه خرم آباد - اراک در جمع خبرنگاران، افزود: اجرای این پروژه همچنین موجب کاهش 30 کیلومتری مسیر فعلی شمال به جنوب کشور خواهد شد.
جلالی با اشاره به اثرگذاری ساخت این آزادراه در تامین ایمنی و سلامت سفر و صرفه جویی در وقت و مصرف سوخت، اظهار کرد: بهره برداری ازاین مسیر آزادراهی به طور طبیعی موجب صرفه جویی رقم قابل توجهی در صرف هزینه های مربوط به شبکه حمل و نقل کشور می شود.
وی تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه حدود یک هزار و 150 میلیارد ریال است که مقرر شده پروژه در قالب اعتبارات مشارکتی به صورت 40 درصد مجری(قرارگاه خاتم) و 60 درصد دولت اجرایی شود.
جلالی با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیا(ص) باجدیت در حال اجرای این طرح است، گفت: امسال 100 میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت برای اجرای پروژه آزاد راه خرم آباد - اراک اختصاص داده شده است.
عملیات اجرایی طرح آزاد راه خرم آباد- اراک از سال 92 آغاز شده که براساس قرارداد، در مدت 36 ماه به بهره برداری خواهد رسید.
این پروژه به طول 134 کیلومتر بخش مهمی از کریدور اصلی و ترافیکی کشور در مسیر شمال به جنوب و اتصال دهنده مسیر آزادراهی از نواحی شمالی به بندرامام خمینی (ره) در جنوب کشور است.
این پروژه توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به صورت طرح و احداث شامل طراحی، تامین مصالح و ساخت آزادراه شش خطه اجرا می شود./س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.