به دلیل نارضایتی در اجرای طرح‌های رياضت اقتصادی؛

"يونان" دیگر تمايلی برای دريافت وام از اروپا ندارد

يونان باتوجه به تعهداتی که دريافت وام از اتحاديه اروپا و بانک مرکزی اروپا برايش در پی دارد، تمايلی برای دريافت وام از اروپا ندارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از يورونيوز، يونان درباره دريافت يک مرحله ديگر وام از حاميان مالي بين المللي‌اش ترديد دارد. آتن اعلام کرد نيازهاي مالي‌اش تا سال 2015 تامين خواهد بود.

در واقع اعلام اين مسئله، نوعي پاسخ‌گويي به اظهارات "ولفگانگ شويبله" وزير دارايي آلمان بود که گفته بود احتمالا يک مرحله ديگر از وام‌هاي بين‌المللي به ارزش حدود 10 ميليارد يورو در اختيار يونان قرار خواهد گرفت.

دولت يونان در خصوص سر و سامان دادن به امور مالي و اقتصادي کشور پيشرفت‌هايي داشته است، از همين رو مايل نيست با دريافت يک مرحله ديگر وام ،خود را گرفتار الزامات مالي و اقتصادي بستانکارانش يعني گروه سه جانبه صندوق بين المللي پول، اتحاديه اروپا و بانک مرکزي اروپا کند.

 وام دهندگان در ازاي پرداخت وام به يونان خواستار ادامه اجراي طرح‌هاي رياضت اقتصادي و مالي هستند که با نارضايتي مردم مواجه است.

وزير دارايي يونان نيز در اظهار نظري اعلام کرد نياز مالي کشور در سال مالي 2015-2016 به نتايج آزمايش توان مالي بانک‌ها در مواجه با بحران مالي بستگي خواهد داشت که قرار است در ماه اکتبر آينده توسط بانک مرکزي اروپا انجام گيرد.

وزير دارايي يونان با اين حال تاکيد کرد دولت اين کشور اصلاحات ساختاري در اقتصاد و اجراي تدابير رياضت اقتصادي را ادامه خواهد داد، اين درحالي است که صندوق بين المللي پول روز جمعه گذشته سه ميليارد و 400 ميليون يورو در اختيار يونان قرار داد.

بر اساس اين گزارش هشدار‌هاي شويبله و ارزيابي صندوق بين المللي پول ممکن است اجراي طرح‌هاي مورد نظر دولت يونان را با مشکل مواجه کند.

متوقف کردن اجراي اين طرح‌ها نيز منوط به آنکه که دولت يونان هيچ گونه تعهدهي به بستانکارانش نداشته باشد و به عبارت ديگر وامي از آنها دريافت نکرده باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار