رضازاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دلیل عرضه نشدن"محصولات پتروشیمی" در بورس کالا چیست؟/کم لطفی پتروشیمی‌ها نسبت به "صنعت پلاستیک"

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی صنایع پلاستیک کشور گفت: براساس آمارها در سال گذشته حدود 490 هزار تن محصول پتروشیمی در حالت بالاتکلیف به سرمی برد که با وجود تولید در بورس کالا عرضه نشده بنابراین در صورت قانع نشدن دلایل مدیران پتروشیمی در عرضه مواد پتروشیمی در بازار آزاد پرونده های متخلفین به تعزیرات ارسال می شود.

نصرالله رضازاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص کاهش عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا اظهار داشت: متاسفانه پتروشیمی ها تولیدات خود را در خارج از بورس کالا عرضه می کنند که کم لطفی این بخش را نسبت به صنایع پایین دستی را نشان می دهد.

وی تاکید کرد: هم اکنون صنعت پایین دستی پلاستیک از کمبود مواد اولیه رنج می برد.

وی با اشاره به اینکه قرار است در جلسه امروز که با حضور نماینده وزیر صنعت و مدیران پتروشیمی برگزار می‌شود، نحوه عرضه مواد پتروشیمی‌ها در بورس کالا مورد بررسی قرار گیرد، افزود: براساس آمارها در سال گذشته حدود 490 هزار تن محصول پتروشیمی در حالت بالاتکلیف به سرمی برد که با وجود تولید به بورس کالا عرضه نشده اند و در بازار آزاد به فروش رسیده اند که این موضوع باید در جلسه روشن شود که چرا پتروشیمی‌ها محصولات‌ خود را به صورت شفاف در بورس کالا عرضه نمی کنند.

رئیس اتحادیه تعاونی های صنعت پلاستیک افزود: اگر دلایل مدیران پتروشیمی در عرضه مواد پتروشیمی در بازار آزاد قانع کننده نباشد و شواهد نشان از تخلفات محرز شرکت های پتروشیمی را بدهد، پرونده های متخلفین به تعزیرات ارسال خواهد شد.  
 
رضازاده خاطرنشان کرد: در صورت رفع معضل کمبود خوراک، صنایع پایین دستی کشور حیات دوباره گرفته و می توان آینده روشنی را برای این صنعت رقم زد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار