بلومبرگ مدعی شد/

تردید آژانس درباره نتیجه‌گیری به موقع از برنامه هسته‌ای ایران

بلومبرگ در گزارشی به قلم "جاناتان تیرون" با عنوان "ابراز تردید آژانس در نتیجه گیری از برنامه هسته ای ایران تا بیستم ماه ژوئیه" نوشت: بازرسان هسته ای سازمان ملل متحد در توانایی های خود به منظور حل و فصل مسایل هسته ای قبل از به پایان رسیدن ضرب الاجل تعیین شده ابراز شک و تردید کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در در کنفرانسی خبری در وین اعلام کرد قدرت های جهان که در حال برگزاری مذاکرات با ایران هستند، از بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی انتظار ندارند تا روز بیستم ماه ژوئیه درباره فعالیت‌های جمهوری اسلامی به نتیجه گیری برسند . 

دیپلمات های چینی، فرانسوی، آلمانی، روس، انگلیسی و آمریکا  قرار است با همتایان ایرانی خود در روز 16 ماه ژوئیه در وین - پایتخت اتریش - به مدت یک هفته نشست برگزار کنند.  آنها در تلاش برای دست یابی به توافق نامه ای هستند که به مناقشات یک دهه ای پایان دهد.

آمانو همچنین گفت: پیش بینی درباره تحولات و پیشرفت های آینده بسیار دشوار است.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: ما بسیار امیدواریم ایران بتواند به تعامل با ما به منظور حل و فصل همه موضوعات مهم ادامه دهد. من نمی خواهم جدول زمانی اشتباهی در این باره ارائه کنم.

در این گزارش به نقل از یک مقام  دولتی ناشناس همچنین آمده است دو طرف در زمینه ارائه تعریف از ظرفیت های تولید اورانیوم غنی شده در ایران نمی توانند توافق کنند .

آمانو در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت این آژانس ممکن است قادر باشد اطلاعاتی در زمینه برخی ادعاها درباره فعالیت های گذشته ایران ارائه کند. او همچنین گفت: اشتراک برخی ایده ها در باره موضوعات خاص غیر ممکن نیست.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار