رویوران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

سفر امیر کویت به تهران الگویی برای مقامات آل‌سعود/ تقویت روابط دوجانبه موج تروریسم را مهار می‌کند

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: سفر امیر کویت به کشورمان می‌تواند همچون الگویی برای عربستان باشد تا این کشور نیز در مسیر احترام متقابل و تعامل با ایران به گسترش روابط فی‌مابین گام بردارد.

"حسین رویوران" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سفر آتی "شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح" امیر کویت به تهران، اظهار داشت: سفر امیر کویت به کشورمان در چند سطح اهمیت دارد، از یک سو بحث روابط دو جانبه است چراکه ایران و کویت کشورهای همسایه هستند و همکاری آنها در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی یک امر مطلوب برای دو کشور محسوب می‌شود.
 
وی با بیان اینکه روابط ایران و کویت در سطح خلیج فارس دارای اهمیت است، ادامه داد: کویت بخشی از دول کشورهای همکاری خلیج فارس است و هر گونه همکاری بین ایران و کویت در کنار همکاری‌های پیشین کشورمان با کشورهایی همچون عمان و قطر می‌تواند امنیت منطقه را افزایش دهد و همچنین از سوی دیگر زمینه‌ رفع سوءتفاهم‌های موجود در روابط ایران و عربستان را نیز فراهم کند.
 
رویوران افزود: سفر امیر کویت به کشورمان می تواند همچون الگویی برای عربستان باشد تا این کشور نیز در مسیر احترام متقابل و تعامل با ایران به گسترش روابط فی‌مابین گام بردارد.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان با اشاره به بحران‌های موجود در منطقه، خاطرنشان کرد: با توجه به بحران‌های کنونی در کشورهای مختلف خاورمیانه همچون عراق، سوریه، لبنان، مصر، همکاری کشورهای منطقه از  یک سو می‌تواند به تقابل و مهار این موج تروریسمی کمک کند و از سوی دیگر همچون سدی در مقابل آن قرار گیرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار