در بیانیه وزارت امور خارجه در رابطه با انتخابات سوریه:

تصمیم سرنوشت ساز مردم سوریه باید محترم شمرده شود

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تجليل از حضور پرشور مردم مقاوم جمهوری عربی سوریه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور و تبریک این دستاورد بزرگ به ملت و دولت سوریه، از تمهیدات خوب دولت سوریه در برگزاری این انتخابات تقدير می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تجليل از حضور پرشور مردم مقاوم جمهوری عربی سوریه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور و تبریک این دستاورد بزرگ به ملت و دولت سوریه، از تمهیدات  خوب دولت سوریه در برگزاری این انتخابات که علیرغم شرایط سخت میدانی و تنگناهایی كه برخی جهات خارجی در سازوكار برگزاری انتخابات ايجاد كردند تقدير می‌نمايد.

جمهوری اسلامی ایران با حمایت از برگزاری این انتخابات و نتیجه آن به عنوان یک حق مشروع و تصمیم داخلی احترام به رای مردم سوریه بعنوان تنها تصمیم گیرنده سرنوشت سیاسی خویش را مورد تاکید قرار می‌دهد و بی‌شک این انتخابات كه با رويكردی رقابتبی و در چهارچوب معيارهای دمكراتيك صورت گرفت نوید دهنده مرحله نوینی از ثبات و وفاق ملی در این کشور است. و اميد ميرود این تحول به تقویت روند آشتی داخلی و هم افزایی در جهت تامین منافع مردم سوریه و خروج نهایی از بحران و برقراری صلح و ثبات و آرامش بیانجامد.

جمهوری اسلامی ايران  امیدوار است کشورهایی که تاکنون با اقدامات غیر سازنده و سلبی  به بی‌ثباتی در سوريه دامن میی‌زدند تصمیم سرنوشت ساز مردم سوریه را محترم شمرده و به جای دامن زدن به خشونت و حمايت از گروه‌های تروريستی و افراطی تلاش خود را بر بازسازی اين كشور و یاری رساندن به مردم سوریه معطوف نمایند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: بیانیه ، مطرح ، وزارت ، خارجه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار