عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

هیچ مرجع تعیین‌کننده دکترین اقتصادی در کشور وجود ندارد

ندیمی گفت: در حال حاضر هیچ مرجع رسمی که تعیین کننده دکترین اقتصادی باشد در کشور وجود ندارد و علت آن عدم وجود احزاب و تشکل‌ها است.

ایرج ندیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: در نظام اقتصادی کشور مجموعه تعیین کننده‌ای نداریم و مراجع مختلف که کارهای پژوهش و تصمیم گیری انجام می‌دهند قسمتی در دولت و قسمتی در مجلس به فعالیت می‌پردازند.
 
وی اضافه کرد: شبکه‌های مختلف پژوهشی در بانک مرکزی، وزارت اقتصاد  و مجامع وابسته مصادیق مربوط به تولید را مدیریت می‌کند.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه گفت: در حال حاضر هیچ مرجع رسمی که تعیین کننده دکترین اقتصادی باشد در کشور وجود ندارد و به دلیل عدم وجود احزاب و تشکل‌های اقتصاد هم مانند سایر حوزه‌ها، قائم به اشخاص است.
 
نماینده مردم لاهیجان در پاسخ به این سوال که آیا تربیت کادر تحقیقاتی مورد نیاز دستگاه‌های مختلف اجرایی به عهده پژوهشکده اقتصاد است؟ گفت: در ایران چنین نظامی که تولید تفکر اقتصادی داشته باشد و سایر ارگان‌ها و سازمانها از  آن تبعیت کنند وجود ندارد. البته در حواشی وزارتخانه‌ها و نهاد‌های پولی و مالی از این عضو وجود دارد اما نقش مرجعیت ندارند و پروسه فعالیت آنها مربوط به دوائر دستگاه‌های زیر بطشان است و در بعد کلان ابعاد ملی نقشی ندارند.
 
 ندیمی در پایان خاطرنشان کرد: اگر در کشور مجموعه ای را تدارک ببینیم که به تصمیم سازی و تئوری‌پردزای تصمیمات کلان اقتصادی بپردازد، بسیار راهگشا و اثر بخش خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: هیچ ، مرجع ، تعیین ، کننده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار