اولاند درباره جريمه بانکی که تحریم ها علیه ایران را نقض کرده بود به اوباما نامه نوشت

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران برئیس جمهور فرانسه در نامه ای خطاب به همتای آمریکایی خود از احتمال جریمه ای که بانک ب ان پ پاریبای فرانسه در آمریکا با آن مواجه شده است ابراز نگرانی کرد و آن را ناعادلانه و نا متناسب خواند.

به گزارش  سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از" خبرگزاری رویترز، فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه در نامه ای خطاب به "باراک اوباما" همتای آمریکایی خود از احتمال جریمه ای که بانک ب ان پ پاریبای فرانسه در آمریکا با آن مواجه شده است ابراز نگرانی کرد و آن را ناعادلانه و نا متناسب خواند.

رادیو ار ت ال فرانسه امروز چهارشنبه بدون ذکر منبع گزارش داد رئیس جمهور فرانسه نامه اعتراض آمیزی به همتای آمریکایی خود نوشته و تاکید کرده است بانک در صورت ارتکاب اشتباه باید مجازات شود اما مجازاتش نباید ناعادلانه و نامتناسب باشد.

بانک ب ان پ پاریبای فرانسه هم اینک در جدال با دستگاه قضایی آمریکاست که این بانک را به جریمه ای سنگین تهدید کرده است.

برخی رسانه ها از جریمه ده میلیارد دلاری این بانک به علت تامین هزینه های کار با کشورهای تحت تحریم آمریکا سخن می گویند.

"میشل ساپن" وزیر دارایی فرانسه در گفتگو با روزنامه اقتصادی لزکو اظهار داشت چنانچه آمریکا با بانک ب ان پ پاریبا به شیوه منصفانه رفتار نکند فرانسه در حمایت از منافع بنیادین خود واکنش نشان خواهد داد.

وی بامداد امروز چهارشنبه به شبکه تلویزیونی فرانس دو گفت‌: مبلغ ده میلیارد دلار که وال استریت ژورنال مطرح کرده است از نظر فرانسه مبلغ منصفانه ای نیست.

وزیر دارایی فرانسه تاکید کرد این مسئله پنجشنبه شب در ضیافت شام پاریس میان اولاند و اوباما مطرح خواهد شد.

ساپن در پایان گفت: "طبعاً‌ این مسئله ای است که ارزش مطرح شدن میان دو کشور بزرگ و دوست را دارد. "


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار