"جان کری": پیامدهای جنگ در سوریه از مرزهای این کشور فراتر رفته است

وزیر خارجه آمریکا گفت: پیامدهای جنگ در سوریه از مرزهای این کشور فراتر رفته است.

به گزارش  سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المیادین؛ "جان کری" وزیر خارجه آمریکا که به بیروت سفر کرده است گفت: پیامدهای جنگ در سوریه از مرزهای این کشور فراتر رفته است.
 
وی افزود آنچه که تاکنون برای کمک به آوارگان سوری اختصاص داده شده است کافی نیست.
 
وی از تخصیص 290 میلیون دلار برای کمک‌های انسانی در سوریه و کشورهایی که آوارگان را در خود جای دادند، خبر داد.
 
"کری" گفت: از ایران و روسیه و حزب الله می خواهم که از جنگ در سوریه جلوگیری کنند.
 
وزیر خارجه آمریکا گفت: بحران سوریه تنها از طریق گفتگوهای سیاسی قابل حل است وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عدم انتخاب رئیس‌جمهور لبنان، برای ما نگران کننده است و باید خلأ قانون اساسی در این کشور پر شود تا همه نهادها فعال شوند همه نهادها و مؤسسات حکومتی کری در ادامه گفت: لبنان نیازمند دولتی دارای اختیارات است
 
وزیر خارجه آمریکا افزود: لبنان با امنیت و ثبات پیش شرط امنیت منطقه است.

"جان کری" گفت:« من امروز در ملاقاتی که با نخست وزیر لبنان داشتم بر حمایت خود از لبنان تاکید کردم و حمایت رئیس جمهور اوباما را از تلاشهای دولت لبنان و اقدامات نخست وزیر لبنان و کابینه او ابلاغ کردم . از نخست وزیر لبنان به علت پایبندی به اصولی که در آن اشتراک داریم تشکر کردم. حالا اوضاع عادی نیست. چالشهایی که با آن مواجهیم بسیار بزرگ هستند. چالشها همگی با هم مرتبط هستند. لبنان به دولتی با اختیارات کامل و با کارایی کامل نیاز دارد و شایستگی این وضع را دارد. امیدواریم پارلمان لبنان به سرعت رئیس جمهور این کشور را انتخاب کند.

 در عین حال، من به نخست وزیر لبنان اطمینان خاطر دارم که ایالات متحده شریکی قوی و قابل اتکاء برای لبنان باقی خواهد ماند و ما همچنان از لبنان و نهادهای آن حمایت خواهیم کرد. این اقدامات شامل حمایت از ظرفیت سازی برای نیروهای مسلح لبنان و نیروهای امنیت داخلی این کشور است تا به آنها کمک شود تا امنیت مرزهای لبنان را تامین کنند و به وضع سیل آوارگان سوری رسیدگی کنند و بتوانند تنشها را کاهش بدهند و با تروریستها مقابله کنند. درواقع، ما به دنبال افزایش کمکهای خود به این نهادها هستیم. لب سخن این است که لبنان امن و باثبات، پیش شرط داشتن منطقه ای امن و باثبات است. ایالات متحده با شرکایش در لبنان همکاری نزدیکی خواهد داشت تا از لبنان درمقابل همه کسانی محافظت شود که به دنبال هدفی متفاوت هستند.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار