رشت/

دانشگاه آزاد به عنوان نهادی علمی و فرهنگی روز به روز بالنده‌تر می‌شود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: امروز دانشگاه یک نهاد علمی فرهنگی است که روز به روز در کشور بالنده‌تر می‌شود. اگرچه همانند هر نهاد علمی و فرهنگی دیگر از گزند آسیب‌ها مصون نبوده و نیست؛ اما با تکیه بر ارزش‌های دینی و اخلاقی و به برکت حضور نیروهای دلسوز توان مقابله با تهدیدها و حرکت در راستای تحقق اهداف عالی نظام مقدس اسلامی را دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، دکتر علیرضا امیرتیموری در مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، با تحسین ملت ایران، مردم ایران اسلامی را دارای درک درست از امامت دانست و اظهار کرد: مردم ایران، امامت سیدالشهدا و نهضت حسینی را درک کرده‌اند. از این رو از امام خمینی(ره) که در مسیر نهضت حسینی قرار داشتند، پیروی کردند.

وی جایگاه ائمه معصومین را جایگاه رسول الله عنوان و با تاکید بر ضرورت الگوگیری، تأسی و درس گرفتن از سیره امام حسین (ع) افزود: نهضت حسینی، درس‌های فراوانی برای ما دارد.

دبیرهیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، تأکید کرد: اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) درسرلوحه کارهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است از این رو دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت افتخار آن را دارد تا با تقاضای افتتاح دفتر اندیشه‌های حضرت امام (ره) از سازمان مرکزی دانشگاه، جزء اولین واحدهای دانشگاهی در این خصوص باشد.

تیموری دانشگاه آزاد اسلامی را نهادی علمی فرهنگی خواند و یادآور شد: امروز دانشگاه یک نهاد علمی فرهنگی است که روز به روز در کشور بالنده‌تر می‌شود؛ اگر چه همانند هر نهاد علمی و فرهنگی دیگر از گزند آسیب‌ها مصون نبوده و نیست؛ اما با تکیه بر ارزش‌های دینی و اخلاقی و به برکت حضور نیروهای دلسوز توان مقابله با تهدیدها و حرکت در راستای تحقق اهداف عالی نظام مقدس اسلامی را دارد.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز در این جلسه با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: ما باید دشمن را شناسایی کنیم تا بتوانیم توطئه‌های آنان را به موقع خنثی نمائیم؛ سپس باید با تشویق جوانان، آنان را جهت ارائه راهکارهای مدیریتی کشور پرورش دهیم.

دکتر سید علی میرابراهیمی با تاکید براهمیت انجام کار پژوهشی در فعالیت‌های فرهنگی یادآور شد: کارهای فرهنگی را باید با انجام کار پژوهشی اجرا کنیم، بطوریکه اقدامات صورت گرفته هر چند گاه یک بار ارزیابی شود و روشهایی که کاربردی تر است بکار ببریم. بنابراین با پژوهش می‌توانیم بهترین شیوه را پیدا کنیم و شیوه‌های غلط و نادرست علاوه بر صرف زمان زیاد، بهره کمی نیز خواهد داشت.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد استان گیلان همچنین خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی سهم چشمگیری در توسعه فرهنگی کشور دارد. این دانشگاه توانست در طول عمر کوتاه خود رسالت بزرگی را که انقلاب اسلامی بردوش او گذاشته است به نحو احسن انجام دهد، امروز دانشگاه آزاد اسلامی با تکیه بر توانمندی های نخبگان داخلی و پاسخگویی به نیازهای جوانان، جویای دانش و فرهنگ، توانست از تحمیل هزینه های مادی و معنوی بر ایران اسلامی پیشگیری نماید.

وی با تأکید بر برکات فعالیت برای قرآن اضافه کرد: فعالیت برای قرآن کریم زحمات زیادی دارد ولی برکاتی که از قرآن کریم نصیب می شود خیلی زیاد است؛ چرا که کار برای قرآن ماندگاراست و پشیمانی ندارد.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی هر ساله در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در دانشگاه اقدام به برگزاری مسابقات سراسری قرآن و عترت (ع) می نماید که با حضور جمع کثیری از استادان و دانشجویان و کارکنان در این مسابقات قرآنی شاهد حرکت گسترده قاریان و حافظان قرآن کریم در دانشگاه هستیم.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: رشت ، دانشگاه ، علم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.