مدیریت کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی با اطلاع رسانی گویا

اعلام توقف و اطلاع رسانی گویا برای اتوبوس و مدیریت کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی توسط یکی از شرکت‌های پارک علم و فناوری پردیس در اولین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری ارائه شد.

کوروش بیات مجری طرح در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه امروزه اتوبوس یکی از وسایل نقلیه عمومی مهم در داخل شهرهای بزرگ است، بیان داشت: طولانی بودن مسیر حرکت اتوبوس و همچنین بزرگ بودن کابین اتوبوس و تعداد و ازدحام مسافرین داخل کابین اتوبوس ایجاب می‌کند که این وسیله نقلیه عمومی به بهترین شکل ممکن به پیشرفته‌ترین سامانه‌های الکترونیکی مجهز گردد.  
 
  
 

وی افزود: در راستای اجرای این هدف شرکت نواندیشان دنیای صنعت مجموعه‌ای از قطعات را طراحی و تولید نموده است که سه عملکرد اطلاع رسانی به مسافران با استفاه از سیستم اطلاع رسانی صوتی و تصویری داخل کابین اتوبوس، سیستم اطلاع رسانی تصویری داخل ایستگاه اتوبوس و همچنین مدیریت و کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی در اتاق کنترل با استفاده از AVL SERVER در نظر گرفته شده است.  
 
وی با بیان اینکه با نصب AVL SERVER در اتاق کنترل مدیر خط اتوبوسرانی، هر لحظه موقعیت مکانی اتوبوس‌ها بروی نقشه مشاهده می‌شود، گفت: بر اساس تراکم یا پراکندگی اتوبوس‌ها می‌توان تصمیم گرفت که چه وقت و چگونه به خط اتوبوس اعزام نماید تا بیش از حد یا کمتر از حد نیاز، اتوبوس روانه مسیر نگردد.  
 
به گفته وی سامانه مرکزی که روی داشبورد اتوبوس نصب می‌شود مجهز به سامانه موقعیت یاب جهانی GPS ؛سامانه SMS ؛ GPRS و حافظه جانبی SD RAM است.  
 
 لازم به ذکر است این سیستم گویا توسط شرکت نواندیشان دنیای صنعت، عضو پارک فناوری پردیس در اولین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری به مخاطبان عرضه شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار