51 کشته در حمله تروریست‌ها به سامرا/ شمال سامرا به تصرف داعش درآمد/ حمله به مرقد امامان عسکری(ع) خنثی شد

خبرگزاری آناتولی گزارش داد گروه تروريستی داعش، مناطق شمالی شهر سامراء را به تصرف خود درآورد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، درگیری صبح امروز تروریست‌ها در شهر سامرا تاکنون به کشته شدن 51 نیروی امنیتی منجر شده است اما ارتش عراق موفق شد حمله به حرم امامان عسکری (ع) را خنثی کند.

یک مقام آگاه امنیتی عراق گفت که درگیری‌های مسلحانه‌ای که میان افراد مسلح و نیروهای امنیتی عراق در شهر سامرا از صبح امروز روی داد تاکنون به کشته شدن 51 نیروی ارتش و پلیس در سامرا منجر شده است و درگیری‌ها تا زمان تنظیم این خبر همچنان ادامه دارد. 

برخی منابع اعلام می‌کنند که افراد مسلح ساختمان‌های دولتی در این شهر را به کنترل خود درآورده‌اند.  تروريست‌های داعش همچنين بر روستاهای "البلديه" و "الجامعه" سيطره پيدا كردند.

یک منبع امنیتی در استان الانبار عراق نیز گفت سه تن از اعضای گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام در شرق فلوجه کشته شدند.

این منبع امنیتی که نامش فاش نشده است خاطر نشان کرد این سه عضو داعش در انفجار بمبی دست ساز کشته شدند . این حادثه زمانی رخ داد که سه تن از اعضای داعش سرگرم جابجا کردن یک بمب در منطقه الکرمه واقع در شرق فلوجه بودند.

به دنبال وقوع این انفجار نیروهای امنیتی عراقی به سرعت راه های منتهی به محل حادثه را بستند و اجساد این سه تن را برای شناسایی به پزشکی قانونی منتقل کردند.

در همین ارتباط فرماندهی عملیات نینوا چهارشنبه اعلام کرد در عملیات نیروهای عراقی در شرق موصل یک عضو گروه تروریستی داعش کشته و 11 تن دیگر بازداشت شدند. همچنین دو قایق متعلق به داعش نیز منهدم شد.

در عین حال، به گفته یک منبع آگاه عراقی ، بروز اختلافات شدید بین گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) و سپاه مجاهدین در استان الانبار عراق احتمال درگیری مسلحانه آنها را افزایش داده است .

اختلاف بین داعش و سپاه مجاهدین به ویژه در منطقه الکرمه که در استان الانبار به شدت افزایش یافته است و بسیاری از پایگاه های خبری سازمان های تندرو نیز به آن اشاره کرده اند ، ‌به سبب مخالفت نیروهای گروه داعش با رعایت دستورات و مقررات وضع شده از سوی سپاه مجاهدین می باشد . سپاه مجاهدین اقدام به ایجاد ایست و بازرسی هایی در این منطقه می کند .

تلاش هایی برای حل اختلافات بین این دو گروه آغاز شده است اما گروه داعش بر خواست خود برای خارج شدن نیروهای سپاه مجاهدین از منطقه الکرمه تاکید می کند. شایان ذکر است گروه داعش در سوریه نیز با دیگر گروه های مسلح از جمله ارتش آزاد و الجبهه الاسلامیه و جبهه النصره می جنگد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار