رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران:

استانداردهای زیست محیطی دریاچه شهدای خلیج فارس براساس پایش‌های علمی انجام شده است

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: شاخص‌های زیست محیطی دریاچه شهدای خلیج فارس کاملا استاندارد و براساس پایش‌های علمی، فیزیکی، شیمیایی و آزمایشگاه معتمد بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی محمد شاعری، رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه دریاچه شهدای خلیج فارس به صورت مرتب پایش زیست محیطی می‌شود، بیان کرد: تمامی شاخص‌های زیست محیطی این دریاچه در حد نرمال است که زیر نظر شورای راهبردی متشکل از مدیران ذی ربط شهرداری تهران به صورت منظم و مستمر کنترل می‌شود. همچنین سیاست گذاری، هماهنگی و برنامه ریزی های مرتبط درخصوص استاندارد نگه داشتن این شاخص ها کاملا کنترل شده است. به طوری که تجزیه وتحلیل درخصوص دریاچه زیر نظر این گروه علمی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات لازم را این گروه علمی اتخاذ می‌‌کنند، تصریح کرد: بحث بوی دریاچه چیتگر که چندی است مطرح شده مربوط به پهنه‌های آبی تالاب‌ها و در یاچه‌های مصنوعی است که این موضوع طیبعی و بو در حد مجاز است.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران درخصوص پشه‌هایی که در این دریاچه وجود دارد نیز خاطرنشان کرد: زیستگاه این پشه‌ها آب و پهنه‌های آبی است. البته تعداد آنها نسبت به سال گذشته کمتر شده است که این موضوع به دلیل کنترل این حشرات بوده است.

شاعری بهداشت محیط اطراف دریاچه را کنترل شده خواند و دراین باره اظهار کرد: این موضوع به صورت شبانه‌روزی و با دقت لازم توسط نیروهای زحمتکش انجام می‌شود. به طوری که در حال حاضر ماهی‌ها و آبزیان دریاچه به زندگی طبیعی خود ادامه می‌دهند و این بدان معناست که محیط زیست مناسبی برای آنان فراهم شده است.

وی درباره کدورت آب دریاچه که در حد نرمال است هم گفت: آب دریاچه شهدای خلیج فارس از شفافیت لازم برخوردار است و تمامی شاخص‌های فیزیکی، شیمیایی و محیط زیستی دریاچه در حد استاندارد است. متاسفانه اظهارنظرهایی که شده، فنی نبوده و بیشتر براساس بررسی‌های غیرکارشناسی صورت گرفته است.

شاعری پایش‌های شهرداری تهران را مبتنی بر بررسی های آزمایشگاهی آزمایشگاه معتمد خواند و بیان کرد: زیستگاه مناسبی براساس این موضوع برای پرندگان، ماهی ها و آبزیان این دریاچه ایجاد شده است. ضمن اینکه دریاچه شهدای خلیج فارس نقش خوبی در تحول آب و هوای شهر تهران دارد. به گونه ای که تعدیل آب و هوای منطقه 22 و تغییر میکروکلیمایی منطقه را نیز به همراه داشته است.

وی نقش مهم دیگر دریاچه چیتگر را تلطیف هوا و کاهش ذرات معلق در هوا خواند و تصریح کرد: درجه حرارت اطراف دریاچه از موضوعات دیگری است که با بررسی های علمی محقق گردیده است. همچنین تاثیر مهمی که دریاچه در توسعه گردشگری تهران و منطقه22 داشته با حضور هزاران نفر از گردشگران که روزانه از دریاچه دیدن می کنند، بر کسی پوشیده نیست.

وی اقدامات و بررسی های علمی که درخصوص دریاچه چیتگر انجام می شود را تحت نظر مشاوران ذی صلاح و شهرداری تهران اعلام کرد و اظهار داشت: اشکالات جزیی که در خصوص این دریاچه گزارش می شود توسط تیم فنی و عملیاتی منطقه22 و ستاد محیط زیست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار