رئیس سابق سيا در پاکستان تحت پيگرد قضائی قرار می‌گیرد

"جاناتان بَنکس" مقام بلندپایه سابق دستگاه جاسوسی آمریکا در پاکستان تحت پیگرد قضائی قرار می گیرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی،مقام بلندپایه سابق دستگاه جاسوسی آمریکا در پاکستان تحت پیگرد قضائی قرار می گیرد.

 دادگاه عالی اسلام آباد دستور انجام تحقیقاتی درباره "جاناتان بَنکس" رئیس سابق دفتر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در اسلام آباد را صادر کرد. گفته می شود وی طراح اصلی حملات مرگبار هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در پاکستان بوده است. دستگاه قضائی پاکستان اتهامات این مقام آمریکایی را بررسی می کند و اینکه او با کشتار هزاران نفر از مردم پاکستان در مناطق قبیله نشین مرزی، جنایت مرتکب شده است.

"میرزا شهزاد اکبر" وکیل پاکستانی در این خصوص گفت:" یکی از افسران بلندپایه پاکستانی در دادگاه حاضر شد و درباره اتهامات مطرح علیه این مقام سازمان سیا در پاکستان شهادت داد. اتهامات این مقام آمریکایی ، کشتن غیر نظامیان پاکستانی در سالهای 2009 و 2010 است."

مردم پاکستان می گویند باید طراحان و عاملان حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در پاکستان مجازات شوند. جاناتان بنکس در سال 2010 از پاکستان فرار کرد و این کار او پس از تظاهرات گسترده فعالان حقوق بشر در پاکستان انجام شد. پس از سالها از آن تاریخ، به نظر می رسد دادگاه عالی پاکستان می خواهد علیه این مقام بلندپایه آمریکایی، پرونده کیفری مطرح کند. اگر این روند پیگیری شود، دستگاه قضائی پاکستان می تواند از پلیس بین الملل (اینترپل) برای دستگیری این مقام عالی سازمان سیا کمک بگیرد. بی تردید، این کار پیامدهای بسیار زیادی برای پاکستان خواهد داشت. پس از گسترش تظاهرات مردمی در پاکستان، آمریکا در ماه ژانویه امسال، حملات با هواپیماهای بدون سرنشین را به حال تعلیق درآورد. مقامات پاکستان تاکید کرده اند که آمریکا از این شیوه عملیاتی به منظور احترام به قوانین بین المللی دست بکشد. با آنکه حملات پهپادهای آمریکایی در پاکستان متوقف شده است، همچنان این هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز مناطق قبیله نشین پاکستان گشت زنی می کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار