یک کارشناس سیاست خارجی:

موجی از آرامش در آینده‌ای نزدیک بر مصر سایه خواهد افکند

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: آرام‌تر شدن اوضاع داخلی مصر در آینده‌آی نزدیک را می‌توان جزء پیامدهای داخلی این انتخابات برشمرد، اما این مسئله امری نیست که بتواند تحولات اجتماعی و سیاسی مصر را در دراز‌مدت سر و سامان دهد.

"احمد دستمالچی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به پیامدهای داخلی و منطقه‌ای انتخابات اخیر ریاست جمهوری در مصر، اظهار داشت: آرام‌تر شدن اوضاع داخلی مصر در آینده‌آی نزدیک را می‌توان جزء پیامدهای داخلی این انتخابات برشمرد، اما این مسئله امری نیست که بتواند تحولات اجتماعی و  سیاسی مصر را در دراز‌مدت سر و سامان دهد.

وی تصریح کرد: گروه‌های مختلف ملی و مذهبی در تلاش بودند تا انتخابات ریاست جمهوری مصر را نوعی کودتا به افکار عمومی بقبولانند که البته پس از این اتفاق گویی توانستند به هدف خود جامه عمل بپوشانند و با این انتخابات فرمایشی هدفشان را توجیه نمایند.
 
دستمالچی افزود: با این منطق مخالفین، در درازمدت این بحران تمام نخواهد شد، شاید در آینده‌ای نزدیک موجی از آرامش در این کشور برقرار شود اما این امر بستگی به نوع برخورد "السیسی" نسبت به این تحولات دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قدرت‌های بزرگ منطقه همچون عربستان نسبت به این انتخابات اظهارنظرات مختلفی دارند و خوش‌آمدگویی خود را نسبت به پیروزی السیسی اعلام کردند، اما همواره شاهد تداوم  کشمکش‌‌ها بر سر این مسئله در سطح منطقه هستیم.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به پیامد‌های بین‌المللی انتخابات مصر اظهار داشت: با توجه به اینکه هنوز دولت مصر نتوانسته  مشکلات مربوط به اخوان‌المسلمین که مورد اعتراض کشورهای اروپایی و آمریکایی به جهت نقض حقوق بشر در پی دارد را حل کند از این رو شاهد اتخاذ یک حالت بینابین از سوی مقامات اروپایی و آمریکایی نسبت به تحولات مصر هستیم.  

دستمالچی در پایان خاطرنشان کرد: باوجود برخورد خشونت‌آمیز السیسی علیه اخوان‌المسلمین نسبت به رهبر این گروه و به زندان انداختن وی و همچنین صدور حکم اعدام برای رهبر اخوان‌المسلمین، اما همچنان شاهد عدم حل این مسئله از سوی رئیس‌جمهور مصر هستیم، بنابراین این امر به چگونگی اتخاذ موضع‌گیری‌های السیسی نسبت به اخوان‌المسلمین بستگی به این دارد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار