شهرستان ورامين قطب اقتصادي مي شود/تصويب راه اندازي منطقه ويژه اقتصادي در استان تهران

در كارگروه اقتصادي استانداري تهران راه اندازي منطقه ويژه اقتصادي در شهرستان ورامين به تصويب رسيد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  جلسه كارگروه اقتصادي با حضور مديراني از بخش هاي اقتصادي و سازمان هاي دولتي به رياست معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري تهران برگزار شد.

نعمت الله تركي گفت:‌ دو موضوع در دستور كار اين جلسه قرار داشت .موضوع ايجاد منطقه ويژه اقتصادي در شهرستان ورامين و طرح توسعه شهرك هاي صنعتي استان كه مورد بررسي اعضا قرار گرفت.

وي ادامه داد: ايجاد منطقه ويژه اقتصادي در استان مصوبه اي بود كه بايد پيگيري مي شد .با توجه به ظرفيتي كه در بخش هاي مختلف صنعتي ،كشاورزي، گردشگري و مسايل مربوط به آن در منطقه ورامين وجود دارد پس از نهايي شدن موضوع در كارگروه اقتصادي، مقرر شد طرح راه اندازي منطقه ويژه اقصادي در اين منطقه با مسئوليت وزارت اقتصاد و دارايي پيگيري شود.

تركي با بيان اينكه تا 20 روز آينده طرح هاي توجيهي و كليات طرح از سوي اعضاي كارگروه ارايه مي شود افزود: مسئولان براي تامين آب، برق و گاز منطقه ويژه اقتصادي اعلام آمادگي كردند و قرار است در جلسه آينده نحوه ورود بخش خصوصي در منطقه  براي ادامه كار بررسي شود.

 معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري تهران با اشاره به اينكه دستورالعمل منطقه ويژه اقتصادي دراستان تهران با هدف پشتيباني از توليدات داخلي استان و درسطح استان هاي همجوار انجام مي شود، گفت: اين منطقه مي تواند در توسعه صادرات غير نفتي، ايجاد تحرك در اقتصاد منطقه اي، محلي و ملي، انتقال فناوري مراكز و واحدهاي توليدي و مهمتر از همه در موضوع اشتغال زايي اثر گذار باشد.

تركي در توضيح علت انتخاب شهرستان ورامين براي ايجاد قطب اقتصادي گفت:‌ استان تهران ظرفيت هاي زيادي دارد اما براساس دستورالعمل لازم است منطقه انتخاب شده ويژگي هاي خاصي داشته باشد كه در ورامين اين شاخص ها وجود دارد به عنوان مثال در منطقه  پاكدشت و اسلامشهر، 9 شهرك صنعتي فعال وجود دارد و يا منطقه شمس آباد در پاكدشت يكي از شهرك هاي صنعتي مهم در كشور است، همچنين منطقه ورامين و قرچك قطب كشاورزي به حساب مي آيد واحد توليدي چرمشهر هم به اين منطقه ظرفيت توليدي بالايي بخشيده است .

طرح توسعه شهرك‌هاي صنعتي استان تهران موضوع ديگري بود كه در كارگروه اقتصادي مطرح شد. تركي در اين مورد گفت: اين طرح از سوي مجموعه هاي صنعتي استان درخواست شده است و مقرر شد در شش حوزه شهرك صنعتي ايجاد شود.

وي با بيان اينكه 9 هزار هكتار اراضي ملي واگذار شده به واحدهاي صنعتي در استان تهران داريم، گفت: براساس طرح توسعه شهرك هاي صنعتي استان، مقرر شد حوزه منابع طبيعي و حوزه هاي تخصصي مرتبط با شهرك هاي صنعتي موضوعات مربوط را بررسي و واحدهاي صنعتي فعال،نيمه فعال و غير فعال شناسايي شوند تا در صورت نياز به توسعه واحد ها در جلسه بعدي كارگروه تعيين تكليف شود.


انتهای پیام/



برچسب ها: شهرستان ، ورامین ، قطب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار