لاریجانی در نشست مشترک خبری با همتای سنگاپوری خود عنوان کرد

تبادل نظر پیرامون مشکلات منطقه در زمینه تروریست و افراطی‌گری

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گسترش همکاری‌های فرهنگی و هنری میان دو کشور بسیار است، گفت: در این جلسه مشترک مسئله هسته‌ای ایران و مشکلات منطقه در زمینه تروریسم مورد توجه جدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (شنبه) با رئیس مجلس نمایندگان سنگاپور دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف پس از این دیدار، بر یک نشست مشترک خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد شرکت کرده و به سوالات نمایندگان رسانه‌ها پاسخ دادند.

"علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی به گسترش همکاری فرهنگی و هنری با کشور سنگاپور اشاره کرد و گفت: در این جلسه مشترک در زمینه مسائل مهمی از جمله مسئله هسته‌ای ایران و مشکلات منطقه در زمینه تروریست و افراطی‌گری تبادل نظر شد. 

وی ادامه داد: برنامه مشخصی از دیدارهای ایشان در کشورمان صورت گرفته و امیدوارم سفر رئیس پارلمان سنگاپور باعث گسترش روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف شود. مجددا از ایشان به علت آمدن به ایران سپاسگزاری می‌کنم. 

در ادامه این نشست "حلیمه یعقوب" رئیس مجلس نمایندگان سنگاپور تشکر خود را برای دعوت به ایران و استقبال گرمشان به لاریجانی اعلام کرد و گفت: این سومین بار است که با عنوان رئیس مجلس از ایران دیدار می‌کنم. 

وی ادامه داد: تغییرات بسیار زیادی در جامعه بین‌المللی و همچنین ایران به وجود آمده است؛ سنگاپور و ایران رابطه خیلی خوبی با هم دارند که قدمت آن به بیش از 40 سال می‌رسد. 

یعقوب تأکید کرد: در خلال این مدت علاوه بر سفر هیئت‌های مختلف در ماه فوریه سال جاری وزیر امورخارجه ایران به دعوت وزیر خارجه سنگاپور به کشورمان آمده است. 

وی اضافه کرد: رییس مجلس شورای اسلامی درسال 2011 از سنگاپور دیدار داشتند و خوشحال می‌شوم که از ایشان برای حضور در کشورمان استقبال کنم. 

رئیس مجلس نمایندگان سنگاپور تصریح کرد: امیدوارم این سفر برای تعمیق روابط بیشتر در آینده‌ای نزدیک میان دو طرف مورد استقبال قرار بگیرد. در این سفر درباره تمدن ایران و آشنایی با آن صحبت شده و امیدوارم این روابط بیشتر از قبل شود. 

انتهای پیام/  
 

برچسب ها: ایران ، عنوان ، فوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار