در دیدار نمایندگان وزارت بهداشت روسیه با رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت مطرح شد

گسترش همکاری های مشترک ایران و روسیه در حوزه فناوری های دارویی/استقبال از تبادل تجربیات در حوزه دارو بین دو کشور

دکتر دیناروند گفت: امیدواریم بتوانیم در مورد محور همکاری های مشترک در زمینه فناوری های دارویی بخصوص داروهای بیوتکنولوژی به تفاهمات لازم بین دو کشور برسیم.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر رسول دیناروند صبح امروز در ملاقات با نمایندگان وزارت بهداشت روسیه گفت: در سفری که سال گذشته به همران رییس مرکز همکاری های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری به روسیه داشتیم، بازدیدهای متعددی انجام شد. در این سفر با وزیر بهداشت روسیه نیز ملاقات کردیم و پیشنهاد شد کمیته مشترک برای توسعه روابط وزارت خانه های بهداشت دو کشور تشکیل شود.

دکتر دیناروند با بیان این که همچنین قرار شد به تبادل اطلاعاتی در مورد ضوابط ثبت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران و روسیه بپردازیم، گفت: هم اکنون که کارگروه مشترک دو کشور در ایران برگزار شده، علاقه داریم در هم بخش هایی از دستگاه های نظارتی و هم برخی از شرکت های داروسازی توسط هیات روسی مورد بازدید قرار گیرد تا در جلسه جمع بندی این کارگروه بتوانیم در مورد محور همکاری های مشترک در زمینه فناوری در حوزه دارو بخصوص داروهای بیوتکنولوژی به تفاهمات لازم برای گام های بعدی برسیم.

دکتر ایگور کارگرامانیان، معاون وزیر بهداشت روسیه نیز در این کارگروه بیان داشت: در دیدار قبلی با همکاران ایرانی، همکاری دو وزارت خانه و استفاده از ظرفیت های سازمان جهانی بهداشت جهت بهبود کیفیت بهداشت و درمان در دو کشور بررسی شد.

وی افزود: هر دو گروه به خوبی می دانیم یکی از اصلی ترین عناصر بهبود شرایط بهداشتی مردم، تامین امکان دسترسی آسان به داروهای با کیفیت است و به طور حتم برای بهبود کیفیت دارو و درمان احتیاج به تجهیزات پیشرفته داریم.

معاون وزیر بهداشت روسیه اظهار کرد: با توجه به این که باید رویکرد جامعی به همکاری های بین دو طرف داشته باشیم، در هیات ما نمایندگان شرکت ها و موسسات دارویی نیز، علاوه بر مسئولان وزارت بهداشت حضور دارند. همکاران من آماده هستند در صورت نیاز، اطلاعات لازم را در خصوص دارو و تجهیزات در  اختیار همکاران ایرانی قرار دهند.

وی توضیح داد: با توجه به رشد چشمگیر ایران در حوزه دارو، آماده هستیم به تبادل تجربیات در این حوزه بپردازیم و دورنمای همکاریهای بیشتر را بررسی کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.