بندرعباس/

شکسته شدن انحصار شرکتهای آمریکایی و انگلیسی در فناوری صنایع دریایی

مدیر عامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) گفت : این مجتمع ، انحصار شرکت های آمریکایی و انگلیسی را در فناوری صنایع دریایی و ساخت و تعمیر دکل های حفاری دریایی (جک آپ) شکست.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس دکل های حفاری (جک آپ) تجهیزاتی هستند که در آب های عمیق بین پنج تا هشت هزار متر چاه نفت حفر می کنند.

حمید رضائیان اصل افزود : پس از تعمیر موفقیت آمیز جک آپ در سال گذشته ، هم اکنون دو جک آپ پیشرفته دیگر شرکت ملی حفاری ایران برای تعمیرات اساسی درحوضچه های تعمیراتی این مجتمع موجود است.

وی با اشاره به تعمیرات اساسی سکوی حفاری مدرس به عنوان اولین جک آپ و شکسته شدن انحصار آن از سوی متخصصان داخلی گفت : جک آپ مدرس زودتر از موعد به پیمانکار آن تحویل و با توجه به هزینه های نگهداری و تعمیر این نوع سازه های مهم و پیشرفته دریایی ، این امر باعث صرفه جویی ارزی قابل توجهی شد.

مدیر عامل ایزوایکو افزود : بیشتر طرحهای انجام شده این شرکت ، افزون بر گرفتن تأئیدیه های تخصصی و استانداردهای لازم بین المللی ، در شرایط رقابتی با قیمتی حدود 25 درصد ارزان تر از شرکت های رقیب به پایان رسیده است.

رضائیان گفت : مزیت این مجتمع با توجه به تجارب مهم و موفقیت آمیز آن در ساخت انواع شناورها و سکوهای نفتی و گازی توان فنی بالا و داشتن بدنه تخصصی فعال و پویاست./س
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.