با موافقت نمایندگان؛

کلیات طرح جامع کاداستر تصویب شد

نمایندگان در صحن علنی امروز با تصویب کلیات طرح جامع کاداستر موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز با کلیات طرح جامع کاداستر موافقت کردند.
 
براساس این گزراش؛ کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات، اجتماعی، امنیت ملی و سیاست خارجی، برنامه بودجه و محاسبات، عمران و کشاورزی و آب و منابع طبیعی به عنوان کمیسیون‌های فرعی و کمیسیون قضایی و حقوقی به عنوان کمیسیون اصلی این طرح را در راستای اجرای ماده 140 آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بررسی کرده‌اند.
 
کلیات طرح مذکور با 151 رای موافق، 2 رای مخالف، 4 رای ممتنع، از مجموع 201 نماینده حاضر به تصویب رسید.
 
ماده 1 این طرح تصویب می‌کند، به منظور تشخیص حدود و موقعیت کلیه املاک و اراضی داخل در محدوده مرزهای جغرافیایی کشور، اعم از اینکه مالک آنها دولت یا اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند و همچنین مراتع جنگل‌ها، بستر و حریم رودخانه‌ها، تالاب‌ها و اراضی مستحدث ساحل و مسیل‌های دایر یا متروکه، نقشه ثبتی آنها به صورت کاداستر تهیه خواهد شد.
 
سازمان ثبت اسناد و الماک کشور متولی کاداستر کلیه اراضی و املاک داخل در محدوده مرزهای جغرافیایی کشور فارغ از نوع مالکیت آنها دستگاه‌های موضوع ماده 160 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی ، موسسات و سازمان‌ها و ... ارگان‌هایی که ذکر آنها مستلزم ذکر نام است، مکلفند تا در راستای تهیه و تامین تصاویر هوایی، نقشه و اطلاعات حدود اربعه مالکیتی خود با سازمان مذکور همکاری کنند.
 
سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز موظف است تا در راستای حوزه فعالیتی آن دستگاه‌ها نسبت به ارائه اطلاعات ثبت و نقشه کاداستر به آنها اقدام کند. این طرح در 18 ماده تهیه شده است .
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار