براي بررسی اوضاع امنيتی؛

مجلس عراق فردا جلسه فوق العاده برگزار می‌کند

مجلس عراق فردا برای بررسی اوضاع امنیتی این کشور با توجه به حملات گسترده داعش نشست فوق العاده برگزار می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین،  مجلس عراق فردا برای بررسی اوضاع امنیتی این کشور با توجه به حملات گسترده داعش نشست فوق العاده برگزار می کند.

 مجلس عراق تصمیم گرفت فردا پنجشنبه نشستی فوق العاده برای بررسی اوضاع امنیتی این کشور برگزار  کند. در این حال نوری مالکی نخست وزیر هم از کشورهای همسایه خواست از نفوذ گروه‌های مسلح به عراق جلوگیری کنند.

نوری مالکی گفت: "از کشورهای همسایه می خواهیم با عراق همکاری کنند و مرزهای خود را کنترل و از ورود گروههای تروریستی به عراق جلوگیری کنند و خطوط امدادی و تامین سلاح، امکانات و نیروی انسانی و دیگر وسائل مادی آنها را قطع کنند."

مالکی همچینن تاکید کرد شورای وزیران این کشور تصمیماتی اتخاذ کرده است که می تواند به موفقیت تلاش نیروهای امنیتی در نینوا منجر بشود.

مالکی گفت: "شورای وزیران تصمیماتی را برای تسهیل اقدامات دستگاههای امنیتی و بازسازی ساختار و سازماندهی مجدد آن‌ها و ترسیم برنامه های لازم برای پاکسازی شهر نینوا از لوث وجود تروریست‌های جنایتکار اتخاذ کرده است. شورای وزیران همه اختیارات لازم و همه نیازهای مالی و همه اقدامات لازم برای بسیج نیروها را تامین کرده است و تیم ویژه بحران را برای پیگیری عملیات بسیج و تجهیز و مسلح کردن نیروها و اتخاذ تدابیر لازم تشکیل داده است."

از سوی دیگر "اسامه نجیفی" رئیس مجلس عراق هم گفت عراق در معرض حملات مستمر قرار دارد که وحدت این کشور را هدف گرفته و در صدد ایجاد درگیری‌های فرقه ای به منظور فروپاشیدن کشور است. وی بر ضرورت مقابله با این اقدامات تاکید کرد.

اسامه نجیفی گفت: "من گفتم این یک حمله تروریستی خارجی از سوی گروههای تروریستی است که اتباع کشورهای مختلف در میان آنها هستند و قطعا حمایت هایی از این گروهها وجود دارد ولی در شرایط کنونی سخن ما برسر بیرون راندن این گروه‌ها و بازگرانیدن امنیت به کشور است بعد از آن، دنبال منشاء و منابع حامی این گروه‌ها خواهیم رفت و باید اقدامات لازم علیه هر کشوری که از این تروریسم حمایت می کند به عمل آید... من نظامی نیستم اما باید همه امکانات داخلی، بین المللی و کشورهای دوست برای بیرون راندن این تروریست ها بسیج شود باید آنها با استفاده از همه وسایل ممکن بیرون رانده شوند. زیرا همان طور که گفتم آنها تا ویران کردن کشور از پای نخواهند نشست. اگر مردم، دولت، مجلس و نیروهای سیاسی عراق و کشورهای دوست عراق در مقابل آنها مقاومت نکنند این کشور را ویران خواهند کرد."
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار