رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر از فعالیت 16 هزار هنرمند ملایری در پنج هزار کارگاه صنایع‌دستی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،محمدرضا بهاری صنایع‌دستی را نماد هویت و فرهنگ یک ملت برشمرد و اظهار کرد: حمایت از صنایع‌دستی تاثیر بسزایی در صنعت توریست و جذب بیشتر گردشگران دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ملایر از نظر ظرفیت‌های صنایع‌دستی در جایگاه خوبی قرار دارد، ادامه داد: عمده صنایع‌دستی ملایر مربوط به مبل و منبت است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر از اشتغال 16 هزار نفر در بخش صنایع‌دستی این شهرستان خبر داد و افزود: این تعداد در پنج هزار کارگاه تولیدی مشغول به فعالیت هستند.

وی عنوان کرد: هنرمندان این شهرستان در رشته‌های مبل و منبت، مرواربافی، قلم‌زنی، معرق، تارهای سنتی، سفال، گلیم بافی و ... فعالیت دارند.

بهاری با اشاره به ظرفیت‌های خوب شهرستان ملایر در صنعت مبل و منبت گفت: هم‌اکنون بیش از 60 درصد مبلمان کشور در ملایر تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: این صنعت درآمد خوبی داشته و علاوه بر منبت‌کاران عده‌ای از جوانان این شهرستان در کارگاه‌های رنگ‌کاری، رویه‌کوبی مبل، بخش حمل و نقل مبل و منبت مشغول به فعالیت هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر خاطرنشان کرد: این شهرستان یکی از مراکز مهم تولید مبل و منبت کشور است که با فعالیت بیش از 90 درصد از هنرمندان در این رشته باید مشکلات این صنعت رفع شود.

وی با اشاره به برندسازی در زمینه منبت ملایر در سال گذشته توسط یکی از هنرمندان این شهرستان تصریح کرد: با این کار هر تولیدکننده مبل و منبت، برند مخصوص خود را داشته و این اقدام از جلوگیری از کپی‌برداری از مبل و منبت ملایر نقش بسزایی دارد.

بهاری خواستار حمایت بیشتر مسئولان از صنایع‌دستی شهرستان ملایر شد و افزود: صنایع‌دستی شهرستان با وجود داشتن قدمتی درخشان با مشکلاتی مواجه است که امیدواریم با رونق بیشتر هنر صنایع‌دستی در شهرستان این مشکلات رفع شود.

وی به کیفیت بالای مبل و منبت ملایر اشاره کرد و افزود: مبل و منبت ملایر در سبک‌های مختلف ساخته می‌شود که مشتریان با سلایق مختلف خود را دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر تولید سبد و مرواربافی را نیز یکی از شاخص‌ترین صنایع‌دستی ملایر برشمرد.

وی با اشاره به اینکه ملایر دومین شهر تولیدکننده این محصول در کشور است، عنوان کرد: اکثر کارهای این حرفه توسط دست انجام می‌شود و به علت جذابیت، این هنر از بازار فروش خوبی بهره‌مند است.

بهاری بر حمایت مسئولان در حفظ هنر مرواربافی تاکید کرد و گفت: با توجه به درآمدزایی این هنر باید در این زمینه جوانان را برای فعالیت در مرواربافی در شهرستان تشویق کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه بهترین انواع چوب مروار در مزارع شهرستان ملایر کشت می‌شود، خاطرنشان کرد: مروارهای این شهرستان به دلیل قدرت انعطاف‌پذیری بالا و نداشتن شاخه‌های اضافی از مرغو‌ب‌ترین نوع مروار هستند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: همدان ، کارگاه ، ملایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.