علاء الدین بروجردی:

دود تروریسم به چشم عربستان و آمریکا خواهد رفت

رئیس کمیسیون روابط خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد تروریسم در منطقه به سود هیچ کشوری نخواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المیادین: "علاء الدین بروجردی" امروز در سخنانی گفت آمریکا از تروریست های داعش حمایت می کند و این کشور در عراق اشتباهی راهبری را مرتکب شده است و برخی از کشورها تلاش می کنند تا شکست خود در سوریه را در عراق جبران کنند.

رئیس کمیسیون روابط خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران گفت: دود تروریسم به چشم عربستان و آمریکا خواهد رفت و گسترش تروریسم به سود هیچ یک از کشورهای منطقه نیست.

وی گفت آنچه که در عراق رخ می دهد سرآغازی برای تحولات تازه در منطقه است اما تجربه سوریه شکست این تحولات را ثابت کرده است.

بروجردی تاکید کرد اوضاع دولت سوریه بهتر از گذشته است، در گذشته کسی قادر نبود به حلب برود اما امروز این امکان برای ما فراهم شده است.

وی در ادامه افزود:ایران به دولت عراق احترام می گذارد و توان نظامی این کشور خوب است و تهران در امور هیچ کشوری مداخله نخواهد کرد.ایران در عراق هرگز مداخله نخواهد کرد مگر دولت عراق این درخواست را داشته باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد:ملت عراق اجازه نمی دهد تا کارها به جنگ طایفه ای کشیده شود که در خدمت اسرائیل و امریکا خواهد بود.عربستان سعودی باید نگاه خود به امور منطقه به ویژه مسئله کشته شدن مسلمانان در عراق و یا سوریه را تغییر دهد.اگر عربستان سعودی داعش را در فهرست تروریسم قرار داده بود، ریاض هم اکنون باید اقدامات این گروه را در عراق محکوم می کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت ایران رابطه ای محکم با نوری المالکیف سیاستمداران عراقی و مرجعیت دینی دارد.

بروجردی گفت: روابط با عربستان نیازمند زمان و مقدمات بیشتری است تا این رابطه خوب باشد.

وس سخنان خود را اینگونه ادامه داد:ترکیه قبلا در عراق مداخله نظامی کرده است و زمان آن فرا رسیده تا درباره حمایت از تروریسم در منطقه تجدید نظر کند.ترکیه از گروه های مسلح سوریه حمایت می کند و این کشور باید درباره تحولات منطقه تجدید نظر کند.ایران با ترکیه درباره پرونده سوریه اختلاف دارد و آنکارا تا کنون دیدگاه خود را تغییر نداده است.ترکیه عضو ناتو است و با امریکا همراه است بنابراین همان سیاست ها را در قبال سوریه در پیش گرفته است.ترکیه از جهت امنیتی، اقتصادی و سیاسی از حوادث سوریه نگران است.سیاست های بین المللی در قبال سوریه پس از برگزاری انتخابات بزودی تغییر خواهد کرد.

وی درباره مذاکرات ایران و آمریکا درباره انتخابات ریاست جمهوری لبنان گفت میان ایران و  آمریکا  در این باره هیچگونه مذاکره ای صورت نگرفته است.

بروجردی تاکید کرد قطر امروز مانند دیروز نیست و نقش این کشور در سوریه تاثیرگذار بود و تغییر موضع گیری این کشور نیازمند زمان بیشتری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار