رشت /

تلاش دولت برای افزايش توان اقتصادی مردم

يکی از اهداف دولت ، کاهش تورم و افزايش توان اقتصادی مردم است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ، معاون برنامه ريزی و نظارت راهبردی رييس جمهور گفت: بايد گام به گام و با برنامه ريزی بتوانيم اقتصاد کشور را اصلاح و تورم را به صفر برسانيم.

محمد باقر نوبخت افزود: با برنامه ريزی صحيح، می توان همه مشکلات جامعه را حل کرد .

وی اظهار داشت: دولت بدون اينکه جنگ و يا تنشی در روابط بين المللی داشته باشد، می خواهد از حقوق ملت دفاع کند و منبع درآمدهای نفت را افزايش دهد.
سخنگوی دولت خاطرنشان کرد : در همان آغاز کار ، دولت با دو مشکل اساسی داخلی و خارجی مواجه بود ، از يک سو اجازه فروش بيش از يک ميليون بشکه نفت خام را نداشت و از طرفی هم دولت با مشکل داخلی عدم تحقق درآمدهای کشور و تورم بالای 40 درصد مواجه بود.
نوبخت افزود : در عين حال دولت با انبوهی از مطالبات و انتظارات مردم هم روبرو بود و می بايست اقداماتی به عمل آورد که بتواند اين انتظارات را برآورده کند.
وی گفت: دولت در يک سال اخير خدمت خود ، توانست در کشور انضباط مالی ايجاد کند و در آذر ماه سال گذشته لايحه بودجه را به مجلس ارائه داد و با کنترل اقتصاد ، بخشی از خواسته ها و انتظارات مردم را برآورده کرد.
نوبخت يادآور شد: تورم کشور هم اکنون به 26 درصد و تورم نقطه به نقطه نيز به 17 درصد کاهش يافته است.
وی افزود : بيش از دو هزار و 500ميليارد تومان بدهی سال های گذشته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و يک هزار و 900ميليارد تومان بدهی گذشته آموزش و پرورش تاکنون پرداخت شده است .


انتهای پیام /ش/ن



برچسب ها: افزایش ، توان ، اقتصادی ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.