وال‌استریت‌ژورنال مدعی شد:

آمریکا برای گفتگوی مستقیم با ایران بر سر عراق آماده می‌شود

نشریه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد دولت اوباما در حال بررسی احتمال انجام گفتگو با ایران در خصوص بحران امنیتی فزاینده در عراق است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت آمریکا در حال بررسی گفتگو با ایران درباره عراق است.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد برای تصمیم گیری در خصوص اینکه آمریکا چگونه به عراق برای مقابله با تروریستها کمک خواهد کرد، به چند روز زمان نیاز دارد. وی همچنین احتمال استفاده دوباره از نیروهای زمینی آمریکا را در عراق منتفی دانست. 

نشریه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: در صورتی که آمریکا تصمیم به برگزاری گفتگو با ایران درباره عراق بگیرد، هنوز مشخص نیست این گفتگوها کجا و چگونه برگزار خواهد شد. 

نشریه وال استریت ژورنال روز یکشنبه گزارش داد دولت اوباما در حال آمادگی برای برگزاری چنین گفتگوهایی است. این نشریه اعلام کرد یک مسیر ممکن، از طریق وین است که در آنجا مقامات ارشد آمریکایی و ایرانی قرار است با دیگر سران کشورهای قدرتمند جهان طی روز دوشنبه دیدار و درباره برنامه هسته ای ایران گفتگو کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد دیپلمات شماره دو این کشور یعنی ویلیام برنز معاون وزیر امور خارجه آمریکا طی هفته کنونی به وین سفر خواهد کرد تا در این گفتگوها شرکت کند.

کاخ سفید همچنین تصریح کرد تا کنون هیچ گونه گفتگویی در این خصوص انجام نشده است.

یک مقام کاخ سفید دراین باره گفت: تا کنون هیچ گونه ارتباطی با ایران درباره این موضوع برقرار نشده است و هیچ طرحی برای پیش نمایش در دست نداریم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار