ابراز نگرانی صهیونیست ها از همکاری احتمالی ایران و آمریکا درخصوص پرونده عراق

وزیر امور جاسوسی رژیم صهیونیستی نسبت به همکاری احتمالی آمریکا با ایران در زمینه مبارزه با تروریسم در عراق ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  صدای اسراییل:  "یووال اشتاینیتس" با ابراز نگرانی درخصوص همکاری احتمالی ایران و آمریکا برای مقابله با گروه تروریستی مستقر در عراق، خواهان عدم تغییر موضع  آمریکا در قبال برنامه اتمی ایران به دلیل حمایت مشترک از دولت عراق شد.

او اضافه کرد: اسراییل خواهان تغییر موضع آمریکا در قبال پرونده هسته ای ایران نیست.

اشتاینیتس در سخنان خود در این‌باره، ضمن هشدار درباره هرگونه چشم‌انداز آمریکا درباره گفتگو با ایران برای از بین بردن درگیری‌های فرقه ای در عراق گفت: اسرائیل نگران چشم‌انداز همکاری نزدیک‌ترین متحد خود یعنی آمریکا با بدترین دشمن خود یعنی ایران درباره عراق است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: آمریکا و دیگر قدرت‌های جهانی وعده داده‌اند که چنین همکاری هیچ تاثیری در برنامه آنان برای تعدیل برنامه هسته‌ای ایران نخواهد داشت. نباید به ایران در راه گسترش نفوذش در عراق، ‌جایی که دارای اکثریت شیعه است، کمک شود.

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی افزود با توجه به اینکه هم آمریکا و هم ایران از دولت نوری مالکی حمایت می‌کنند، این مسئله باعث شده است که آمریکا مواضع خود را درباره موضوعاتی که برای صلح جهانی بسیار حیاتی است، یعنی برنامه هسته‌ای ایران تا حدی تعدیل کند.

اشتاینیتز در ادامه با ابراز خوشبینی محتاطانه نسبت به اینکه هر نوع همکاری بین‌المللی درباره عراق بر روی مذاکرات هسته‌ای ایران بی‌تاثیر خواهد بود، مدعی شد: ما نگرانیم، اما در عین حال مجبوریم به کشورهای غربی، آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان این مسئله را بفهمانیم که باید میان مذاکرات هسته‌ای و مسائل دیگر تمایز قائل شوند. این تمایز باید شبیه همکاری روسیه با قدرت‌های جهانی درباره ایران در شرایطی باشد که این کشور با غرب بر سر اوکراین دچار اختلاف شده است. از تصمیم آمریکا درباره عراق اطلاعی نداریم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار