گزیده‌ای از اخبار فضای مجازی روز؛

تماشای مخفیانه فوتبال از ترس بوکوحرام/متلک توهین‌آمیز به تیم ایران توسط گزارشگر اتریشی/چند برابر وام ازدواج در دست دانه‌درشت‌ها است؟

سید حسن نصرالله در جام‌جهانی، متلک توهین‌آمیز به تیم ایران توسط گزارشگر اتریشی، تماشای مخفیانه فوتبال از ترس بوکوحرام و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبری 27 خرداد است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 92 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

چند برابر وام ازدواج در دست دانه‌درشت‌ها است؟
پرداخت تسهیلات ازدواج چند ماهی است که با مشکل مواجه شده و اغلب مراجعه‌کنندگان موفق به دریافت تسهیلات نمی‌شوند. مسئولان شعب بانک‌ها علت این روند را تعداد زیاد متقاضیان عنوان و اعلام کرده‌اند تا پایان سال امکان ثبت نام جدید وجود ندارد و اکنون 1.5 ميليون زوج در صف دريافت وام ازدواج قرار دارند. اما واقعیت این است که 33 هزار ميليارد تومان منابع بانك‌هاي دولتي را دانه درشت‌ها بلعيده‌اند و حتی در خبری در خصوص وام گیرندگان دانه درشت آمده که يك مشتري مي‌تواند بيش از 300 بار وام بگيرد!
 
به گزارش صراط، به این ترتیب، كسري منابع براي تسهيلات ازدواج بيش از يك ميليون جوان در حالي به چالش اين روزهاي دولت تبديل شده كه چند 10برابر اين رقم در سيستم بانكي كشور معلق مانده و در دست چند نفر بلوكه شده است به طوري كه هم اكنون رقم معوقات بانكي بين 80 تا 100 هزار ميليارد تومان تخمين زده مي‌شود و براي رديابي بدهكاران ليست سياهي در بين سازمان‌ها و نهادهاي مربوطه جابه جا مي‌شود اما هنوز اين رقم هنگفت با وجود نياز جامعه سرگردان است.
 
پر واضح است که دولتی‌ها مي‌توانند تنها با حدود 33 هزار ميليارد تومان معوقات بانك‌هاي دولتي به حدود 11 ميليون نفر وام ازدواج سه ميليون توماني يا به 6.6‌ ميليون متقاضي وام پنج ميليون توماني بپردازند. با این وجود هنوز این اتفاق نیافتاده چرا که ظاهرا بانک‌ها بدهکاران دانه درشت را به جوانان در انتظار وام 5 میلیونی که در آرزوی گرفتن این وام می‌سوزند ترجیح می‌دهند!

نقاشی‌های شهید چمران در اوج

مشرق نوشت:  تعدادی از نقاشی‌های "شهید دکتر چمران" که مضامینی عرفانی دارد، در کافه نخلستان سازمان هنری رسانه‌ای اوج در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.





برچسب مذهبی ممنوع!
روزنامه جمهوری اسلامی به نقل از وب سایت روزنامه الاهرام نوشت: عبدالفتاح عثمان معاون وزارت خارجه مصر در امور رسانه و مطبوعات در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که نیروهای امنیتی برچسب‌های مذهبی را که اخیراً استفاده از آنها در مصر بسیار شایع شده،‌ خواهند کند. به تازگی موجی گسترده‌ای از برچسب‌های مذهبی در خودروهای شخصی و سردرهای مغازه‌ها و فروشگاه‌های خیابانی به راه افتاده است. این برچسب‌ها اغلب حاوی شعارهای مذهبی هستند. بسیاری از کارشناسان، استفاده گسترده از این برچسب‌های مذهبی را با سرکوب شدید اسلامگرایان مصر توسط ارتش و پلیس این کشور مرتبط می‌دانند و می‌گویند این اقدام، شکلی جدید از اعتراض غیرمستقیم حامیان اخوان المسلمین علیه دولت و ارتش مصر است.

 27 خرداد 1358 سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام (ره)
 27خرداد 1358، امام خمینی(ره) فرمان تشکیل جهاد سازندگی را صادر کرد و از همان آغاز کار این نهاد توانست نیروهای جوان و متخصص را برای احیا و نوسازی روستاها در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جذب کند.






سید حسن نصرالله در جام‌جهانی




متلک توهین‌آمیز به تیم ایران توسط گزارشگر اتریشی!
قبل از بازى ايران و نیجریه در شبكه ORF اتريش، كه مسوول پخش مستقيم بازى‌هاى جام جهانى در این کشور است، ابتدا مستندى كاملا غیرورزشی در مورد ايران پخش كرد. بعد از اين آيتم‌ها، كارشناس برنامه، ايران را كشورى معرفى كرد كه بازيكنانش براى خوش‌گذرانى به برزيل آمده‌اند و بارها و بارها به موضوع لباس‌هاى تيم ملى اشاره كرد و مدعی شد فدراسيون ايران پولى ندارد تا براى بازيكنانش پوشاک تهيه كند!

به گزارش جام، آنها به دستور "علي كفاشيان" اشاره كردند كه اجاره تعويض لباس با بازيكنان حريف را به ملي‌پوشان ايراني نداده و جالب اینکه گزارشگر اين شبكه مدام از كلمه "بامزه" براى توصیف فوتبال ايران استفاده مى‌كرد ... و اما جملات پاياني گزارشگر اتريشي: "ما حاضر نيستيم براى صعود ايران از گروهش حتى يك يورو هم شرط ببنديم. این مسابقه خواب‌آورترين بازى جام جهانى بود، ركورد جام جهانى با اين بازى بدون گل خراب شد، ايران يادش رفته كه گاهی مى‌تواند حمله هم بكند و..."

اعتراض برزیلی‌ها به جام‌جهانی فوتبال
معترضان به جام‌جهانی در خارج ورزشگاه ماراکانا در ریودوژانیرو (برزیل) تجمع کرده‎اند. آنها می‎گویند ترجیح می‎دادند هزینه سنگین برگزاری مسابقات صرف بهبود خدمات عمومی می‎شد. (آسوشیتد پرس)




جمهوریت/ بازیگران زن ایرانی در برزیل
نرگس محمدی به همراه لیندا کیانی در ورزشگاه کوریتیبا



تفاوت دیوار مهدکودک در ایران و اروپا!



دیوار یکی از مهد کودک در اروپا که بر روی آن یکی از شعرهای حافظ درج شده است



دیوار یکی از مهد کودک ها در تهران
 
دادگاهی در آلمان دو ایرانی را به قاچاق موتور هواپیما متهم کرد
دادگاهی در شهر فرانکفورت آلمان روز گذشته دو ایرانی را به نام‌های "ایمان. جی.ال" که تابعیت آلمانی داشت را به همراه "داوود. ای" به نقض قانون تجارت خارجی آلمان متهم کرد و به اتهام قاچاق ده‌ها موتور هواپیمای بدون خلبان ساخت این کشور به ایران محاکمه کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از الیوم السابع، این دادگاه ایمان را به دلیل آنچه که ارسال 61 موتور هواپیماهای جت اسکای به ایران در سال‌های بین 2008 و 2009 از طریق شرکت صادرات و وارداتش خواند و هم‌چنین داوود را نیز به دلیل کمک به نقل و انتقال و فروش برخی از این موتورها در ایران، متهم اعلام کرد.  بنابر این گزارش ایمان از شهادت در دادگاه خودداری کرد و داوود هم در این جلسه حاضر نشد. دادگاه نیز اعلام کرد که به طور جداگانه به این مساله رسیدگی خواهد کرد. این دادگاه در بیانیه‌ای مدعی شد که از این موتورها می‌توان در هواپیماهای ابابیل 3 ایران که هواپیماهای بدون خلبان هستند، استفاده کرد.

عجيب‌ترين طرفدار ایرانی در ورزشگاه



تماشای مخفیانه فوتبال از ترس بوکوحرام
بوکوحرام‌ براین باورند که ریشه همه مشکلات کشور به دلیل آموزش‌های غربی است و به همین دلیل مدارس و دانش‌آموزان را مورد حملات خود قرار داده و می‌دهند. این روزها که بیشتر مردم دنیا در تب و تاب جام جهانی قرار دارند، مردم نیجریه نیز به دلیل حضور تیم ملی‌شان از این قاعده مستثنا نیستند، اما در این میان سد بزرگ و خشنی مثل بوکوحرام قرار دارد. آن‌طور که از اخبار و شواهد برمی‌آید، تماشای فوتبال از نظر اعضای بوکوحرام، کاری اشتباه و حتی حرام است.

به گزارش جام جم، اعضای این گروه نیز که احساس مسئولیت فراوانی نسبت به انحطاط اخلاقی جامعه دارند، بیکار ننشسته و دست به کار شده‌اند و با آغاز جام جهانی فوتبال تهدید کردند به مکان‌های عمومی که در آنجا فوتبال تماشا می‌شود، حمله خواهند کرد.  مردم نیجریه نیز که نسبت به خشونت بوکوحرام کاملا آگاهند، مجبور هستند مسابقات را به طور مخفیانه در خانه‌های خود دنبال کرده و نمی‌توانند این بازی‌ها را در مکان‌های عمومی تماشا کنند. افراط گرایان بوکوحرام پیش از این نیز چند بار تماشاگران مسابقات فوتبال را هدف حمله قرار داده بودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار