شیخ نعیم قاسم، به حامیان تروریست‌ها هشدار داد

معاون دبیرکل حزب الله لبنان به حامیان تروریست‌ها هشدار داد که این گروه تروریستی سرانجام رو در روی آنها نيز خواهد ايستاد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، "شیخ نعیم قاسم" تاكید كرد: مردم عراق با اتحاد، همدلی و برنامه ریزی بر عناصر تروریستی پیروز خواهند شد.

وی گفت: عراق اكنون به طور گسترده با خطر تكفیری‌ها مواجه است، اما با تشریك مساعی، وحدت داخلی، همت و اراده بلند می‌تواند تكفیری‌ها و حامیان پشت پرده آنها را شكست دهد، همان طور كه آنها در سوریه شكست خورده‌اند.

معاون دبیر كل حزب الله لبنان با اشاره به معضل تروریسم و افراط گرایی خاطرنشان كرد: حل این موضوع از طریق تشكیل ائتلاف بین المللی و منطقه‌ای علیه تروریسم و تكفیری‌ها امكان پذیر است.

وی افزود: باید واقعیت تفکرات تکفیری‌ها را برای افكارعمومی روشن و آشکار کرد بنابراین، هر طرفی باید به اندازه توان خود با این خطر مقابله كند و موضوع حایز اهمیت در این خصوص این است كه نگاه ها متوجه اهمیت رویارویی با خطر تكفیری شود.

شیخ نعیم‌قاسم با اشاره به توجیه برخی كشورها درباره اقدامات گروه تروریستی تکفیری‌ بعثی خاطرنشان كرد: هر گونه توجیه اعمال و اقدامات داعش به نوعی مشاركت در اقدامات و جنایت‌های این گروه در كشتن افراد بی‌گناه است.

معاون دبیر كل حزب الله لبنان تاكید كرد: ما با اخلاص کامل تمام تلاش خود را برای تعالی پرچم حق، ایمان و اطاعت از خداوند به کار خواهیم گرفت.

شیخ نعیم قاسم به كسانی كه بر این پندار هستند كه تروریست‌ها شكست‌ها و ناكامی طرح های آنها را جبران كرده و بر اساس همین توهم به شیوه های مختلف از آن حمایت می‌كنند، هشدار داد که آنها نیز مانند دیگران مطرود و متروك هستند.

وی همچنین به برخی كشورهای غربی و منطقه ای هشدار داد که اگر بر این تصور هستند كه از تروریست‌های تکفیری در جهت منافع خود استفاده می كنند، باید بدانند كه این گروه رو در روی آنها نیز خواهد ایستاد.

معاون دبیر كل حزب الله لبنان کشورهای حامی تروریست‌ها را نکوهش کرد و افزود: در آینده خبرهایی با این مضمون خواهیم شنید كه داعش به بمب گذاری و دیگر اقدامات خرابكارانه در كشورهای عربی، اسلامی و غربی حامی خود نیز پرداخته است زیرا این گروه با هیچ كسی حتی خودشان و برادرانشان هم نیستند. پس، چگونه می توان انتظار داشت كه در كنار دیگران باشند!

شیخ نعیم قاسم در ادامه با اشاره به حامیان و اربابان گروه تروریستی  گفت: آنهایی كه به حمایت‌های سیاسی از طرح ویران كردن منطقه می‌پردازند در واقع بیش از داعش مسوول هستند. این گروه در دامن استكبار و نفت متولد شده و رشد كرده است، اما موفقیتی نخواهد داشت. البته، این گروه می‌تواند تخریب كند و به اقدامات زننده دست بزند.

وی تاكید كرد: با وجود اقدامات فجیع و زشتی كه داعش در عراق و سوریه مرتكب می شود برخی از كشورهای عربی و منطقه ای در قبال آن سكوت اختیار كرده‌اند و حتی به گونه‌ای موضع گیری می‌كنند كه در نهایت در جهت تایید اقدامات، جنایت‌ها و كشتار این گروه است. آنها دست كم باید منصف باشند و موضع درستی اتخاذ كنند.

شیخ نعیم قاسم با اشاره تلویحی به برخی كشورهای دیكتاتوری منطقه گفت: این كشورها در حالی امروز درباره سوریه، عدالت، حقوق شهروندی و ضرورت توافق سیاسی در عراق اشك تمساح می‌ریزند كه در كشور خودشان آزادی سیاسی فراهم نمی‌كنند و به دنبال ایجاد وفاق سیاسی، دادن آزادی به رسانه‌ها و مطبوعات و نیز حقوق شهروندی نیستند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار