ارسال محموله‌ی امدادی به آوارگان عراق/توسعه‌ی طرح‌های مشارکتی در خارج از مرزهای ایران

معاون هماهنگی امور بین‌الملل کمیته امداد امام خمینی از ارسال نخستین محموله‌ی امدادی به آوارگان عراق و ارسال دومین محموله تثبیت اوضاع در کشور مذکور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمد محمدی‌فرد در نشست خبری امروز خود با اشاره به ارسال محموله‌ی بشردوستانه به‌ آسیب دیدگان کشور عراق گفت: با همکاری سایر نهادهای فعال درمنطقه، اولین محموله شامل 60 هزار کنسرو برای مهاجران آوارگان عراقی طی بحران های اخیر ارسال شده که پس از تثبیت اوضاع و بررسی وضعیت، کمک‌های بعدی نیز ارسال خواهد شد.

وی در ادامه با بیان این‌که کمیته امداد در 60 کشور نمایندگی دارد گفت: تمامی سعی ما این است که از مجموعه ارتباطات خود بر اساس اتکا به منابع محلی و بومی و همچنین توامندسازی اقتصادی خانواده‌ها به ویژه از 2 طریق حرفه آموزی و وام اشتغال بتوانیم در عرصه‌ی حمایت ازنیازمندان گام برداریم.

وی در ادامه تصریح کرد: در عموم کشورها، مدل‌هایی از طرح‌های مشارکت‌های مردمی بومی‌سازی خواهد شد که از جمله‌ی آن 110 هزار صندوق صدقات در لبنان، 25 هزار صندوق صدقات در لبنان توزیع شده که بر اساس آن سعی داریم کمترین اتکا به منابع مالی از ایران به کشورهای دیگر صورت گیرد.همچنین در مواقع بحران نیز با اعلام فراخوان‌های ملی، از ظرفیت مشارکت‌های مردمی برای کمک به مردم جهان بهره می‌جوییم.

معاون هماهنگ کننده امور بین الملل کمیته امداد امام خمینی با اشاره به همایش علمی رفتارهای حمایت گرانه در عصر جهانی شدن اظهار داشت: ضرورت تقویت ادبیات دیپلماسی حمایت گری در سطح بین الملل و تبیین ابعاد و ساز و کارهای بین المللی حمایت از محرومان و لزوم جهانی شدن ایده ها و رفتارهای حمایت گرایانه با نقش آفرینی بازیگران فروملی ، ملی و فراملی دو مجموعه کمیته امداد و مرکز ملی مطالعات جهانی شدن وابسته به نهاد ریاست جمهوری ار بر آن داشت که برنامه ریزی برای برگزاری همایش علمی رفتارهای حمایت گرایانه در عصر جهانی شدن بپردازند.

وی تصریح کرد:‌در این همایش ضمن آشنا سازی اندیشمندان و صاحب نظران با مدل حمایت گری این نهاد به تبیین ویژگی‌ها و ظرفیت‌های دنیای جهانی شده برای توانمند سازی محرومان و انتقال و تبادل تجربیات در زمینه حمایت گری  اجتماعی در سطح بین الملل اقدام می‌نماید.

محمدی فر در ادامه بیان داشت: این همایش در 4 حوزه بنیادهای دینی، ابعاد اقتصادی، جنبه های اجتماعی فرهنگی و ابعاد سیاسی حقوقی در نیمه دوم مهر سال جاری در سالن همایش های قدیر مجتمع اداری فرهنگی ولایت کمیته امداد برگزار می‌شو د.

وی در پایان با دعوت از تمامی اساتید و پژوهشگران خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند اصل مقالات را حداکثر تا پایان مرداد به دبیرخانه همایش ارسال نمایند.

لازم به ذکر است مقالات برگزیده در  کمیته علمی همایش در ویژه نامه فصل نامه مطالعات راهبردی جهانی شدن با درجه علمی پژوهشی منتشرمی‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار