اردبیل/

کشت و تولید 8 هزار گونه گیاهان دارویی در کشور

نماینده ولی‌فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: کشت و زرع بیش از 8 هزار گونه گیاهان دارویی جزء اولویت برنامه‌های سازمان جنگل‌هاست تا خوداتکایی را در این حوزه رقم بزند.

 

حجت‌الاسلام سید مصطفی طباطبایی‌نژاد دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و توجه دادن به تولید داخلی کشت و ترویج گیاهان دارویی به عنوان یک ظرفیت عظیم که می‌تواند به درآمدزایی کشور کمک کند، مورد توجه ماست و در این زمینه رئیس سازمان و مسئولان همتی مضاعف دارند.

وی با بیان اینکه بیش از 8 هزار گونه گیاهان دارویی در کشور شناسایی شده که باید به ترویج کشت و داشت آن اقدامات اساسی و زیربنایی انجام شود، گفت: با توجه به شعار همه با هم در تشکیل جهاد سازندگی که از فرمایشات امام راحل بود سعی و اهتمام جدی ما در تقویت جبهه تولید به شکل منسجم است به طوریکه سازمان جنگل‌ها و مراتع توسعه، بهره‌برداری و حفاظت و نظارت از مراتع و جنگل‌ها را به عنوان یک اولویت جدی مورد توجه قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها خاطر نشان کرد: ما معتقدیم در صیانت از این بخش باید آحاد مردم مشارکت کنند و در این زمینه سعی وافری را انجام دهند تا از تخریب و باطل کردن ظرفیت‌های این حوزه خودداری کنند.

طباطبایی‌نژاد در ادامه افزود: با توجه به نامگذاری سال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ما در دو مجموعه جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها به دنبال راهکاری هستیم تا به مؤلفه‌های این شعار و همچنین اقتصاد مقاومتی توجه کنیم که در آن مدیریت پویا،‌ توجه به ظرفیت‌های داخلی، استفاده از توانمندی مدیران خلاق و همچنین برخی دیگر از روش‌ها و شیوه‌های ارزشمند در تحقق این اهداف مورد هدف‌گذاری است تا براساس معیار و ملاک خدمت به خلق بتوانیم از این بستر استفاده کنیم.

وی بیان کرد: جهاد کشاورزی با نگاه تحولی به مناطق روستایی فعالیت خود را از سال‌ها پیش شروع کرده و امروز با گذر از مسائل عمرانی و آبادانی روستاها در بخش‌های مختلف تولید یاریگر دستگاه‌های اجرایی است تا به توانمندسازی این بخش کمک کرده و یک مدیریت تحولی را رقم بزند.

نماینده ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها همچنین یادآور شد: سازمان جنگل‌ها و مراتع هدف‌گذاری خاصی را در رسیدن به نقطه تعالی برنامه‌ریزی‌ها برای حفاظت و صیانت از سرمایه‌های عظیم الهی انجام داده و در این مسیر تلاش و کوشش بر این است تا برخی از ابعاد حرمت گذاشتن به مواهب طبیعی و خدادادی مشخص و معلوم باشد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، کشت ، تولید ، گیاهان ، دارویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.