"جان بینر"از سیاست های خارجی دولت واشنگتن انتقاد کرد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از سیاست خارجی دولت واشنگتن و اشاره به گسترس تروریسم در طول دوران ریاست اوباما، گفت رئیس جمهور آمریکا حقیقتا سررشته‌ای از مسائل ندارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه آمریکایی "هیل"؛ "جان بینر" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ضمن انتقاد از کاخ سفید در طیف وسیعی از مسائل از عراق گرفته تا رسوایی های رو به افزایش درباره امور کهنه سربازان آمریکایی اعلام کرد که درک یک ناظر بی دقت نسبت به مسائل این است که رئیس جمهور آمریکا حقیقتا مدرک و سررشته ای در مسائل ندارد.
 
"بینر" در این باره گفت: با نگاهی به ریاست "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا این برداشت حاصل می شود که او ناکام مانده است.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همچنین به سیاست خارجی دولت "اوباما" به عنوان شکست و ناکامی خاص اشاره کرد؛ این دیدگاه بینر را بیشتر آمریکایی ها دارند به خصوص با توجه به آمار حاصل شده از نظرسنجی های اخیر که نشان می دهد اکثریت مردم آمریکا اعتمادی به عملکرد اوباما در عرصه سیاست خارجی ندارند.
 
وی گفت: وقتی شما نگاه می کنید، موضوع فقط عراق نیست؛ موضوع لیبی، مصر و سوریه است؛ گسترس تروریسم به سرعت تحت رهبری اوباما افزایش داشته است.
این مقام جمهوریخواه ایالت «اوهایو» گفت که اکنون زمان آن رسیده است که اوباما طرحی را برای مهار گسترس تروریسم ارائه کند؛ بینر افزود که مدت های طولانی است که از اوباما خواسته است تا اقدامات بیشتری را علیه تروریسم عملی کند اما با توجه به گسترش خشونت ها در عراق، سوریه و لیبی به نظر می رسد که تلاش های مبارزه با تروریسم اوباما با شکست روبرو شده است.
 
"جان بینر" در ادامه گفت که یکی دیگر از نقض های امنیتی ایجاد شده توسط سیاست آقای رئیس جمهور، هجوم انبوده مهاجران غیرقانونی است.
بینر افزود: ما شاهد یک فاجعه انسانی هستیم که خود دولت آن را به وجود آورده است؛ اقدامات دولت صرفا در راستای ترویج هرچه بیشتر حدشکنی های غیرقانونی بوده است.
 
این جمهوریخواه آمریکایی درست چندین لحظه قبل از اظهارات اوباما درباره طرح دولت واشنگتن در قبال عراق با خبرنگاران صحبت کرد و گفت اوباما باید یک استراتژی را برای مقابله با تروریسم در کل خاورمیانه و نه فقط عراق ارائه کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار