راشاتودی :

آشوب در عراق ؛ میدان بهره برداری های نامشروع و غارتگری های آمریکا

ایالات متحده هرگز خواستار برقراری ثبات و آرامش در کشورهای خاورمیانه نبوده و برای ایجاد آشوب در این کشورها از روش های مختلف استفاده می کند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی ؛ این شبکه خبری در مقاله ای به قلم " کالب ماپین "‌ تحلیلگر سیاسی ساکن " نیویورک سیتی " نوشت : ایالات متحده هرگز خواستار ثبات  ، امنیت ،‌اقتصاد پایدار ، واردات و صادرات نفت و رقابت در بازارهای مالی خاورمیانه نبوده است . در واقع واشنگتن مخالفت سرسختانه ای با هرگونه اعتراض مردمی برای ایجاد یک وضعیت باثبات و آرامش  درکشورهای منطقه دارد . 

اوباما اعلام کرده بود که ارتش آمریکا دیگر برای انجام عملیات نظامی به خاک عراق باز نخواهدگشت اما وی به قول خودوفادار نیست . بسیاری از ماجراجویی های نظامی ایالات متحده در ابتدا با عنوان "‌مشاوره نظامی "‌آغاز شده است .

نمونه بارز آن "جنگ ویتنام" است .در تاریخ معاصر نیز می توان نمونه های زیادی را مشاهده کنید که ارتش آمریکا ابتدا بانام "‌ارائه مشاوره نظامی به مقامات ارشد کشورموردنظر " وارد شده و سپس کشور هدف ناچار شده به مبارزه علیه همین افراد به اصطلاح " مشاور " بپردازد . 

آنچه اکنون به وضوح در عراق مشاهده می شوداین است که آمریکا تلاش می کند که جنگی فرقه ای و مذهبی را ایجاد نماید . این تلاش نه تنها در عراق بلکه در کل منطقه خاورمیانه نیز انجام می گیرد . تروریست های تکفیری بعثی گروهی هستند که توسط عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تغذیه مالی و تسلیحاتی می شوند .

این کشورها هم پیمانان اصلی ایالات متحده در منطقه محسوب می شوند و برنامه های فراوانی برای آموزش و اعزام این گونه تروریستها و اعزام آنها به سوریه دارند ، تروریستهایی که اکنون در عراق نیز به گردن کشی و غلدری مشغول هستند . 

این بحران ایجاد شده در شرایط کنونی عراق بسود آمریکاست چرا که واشنگتن مطمئن می شود که هیچ گونه اعتراض باثباتی علیه خودنداشته و نیز رقابتی سالم و طبیعی در بازارهای مالی و اقتصادی نیز وجود نخواهد داشت . آمریکا خواستار آشوب در خاورمیانه است و آخرین نسخه از این اندیشه بهانه تروریستها برای اعزام مشاوران آمریکایی به خاک عراق است . کاخ سفید اعلام کرده که مشاوران برای ارائه مشاوره های نظامی به مقامات ارشد دولت عراق اعزام شده اند در حالی که حقیقت این است که هدف واشنگتن تشدید بی ثباتی در کشورهای ثروتمند نفتی خاورمیانه و جابجایی رقبا در بازار نفتی بین المللی است . 

در ادامه این مقاله آمده است : مشاوران نظامی آمریکایی در آفریقا و دیگر بخش های جهان نیز اعزام شده و مستقر هستند. آنها عموما نقش ساماندهی نیروهای آن کشور را دارند ،‌نیروهایی که هر کاری را که افسران آمریکایی بخواهند انجام می دهند .

این مشاوران نقش مرکزی در هدایت نیروهای نظامی کشور مورد هدف را دارند و به آنها دستور می دهند که به کجا بروند و چه انجام دهند . 300 مشاور نظامی به هر کشوری که اعزام می شوند دقیقا همان کاری را انجام می دهند که پنتاگون خواستار اجرای آن شده است. آنها (‌مشاوران )‌با نیروهای محلی کار کرده و آنها را هدایت می کنند . مسیر اصلی فعالیت نیروهای نظامی کشور موردهدف توسط مشاوران  تعیین می گردد . وظیفه اصلی مشاوران همین است . 

راشاتودی به نقل از ماپین افزود :‌ اگرچه رییس جمهوری آمریکا مدعی شده که راه حل بحران عراق دیپلماتیک است اما نهایت تلاش دولت را بکار بسته تا جنگ های فرقه ای ومذهبی عمیق و گستردهدر سراسر خاورمیانه ایجاد نماید . 

حمایت عربستان سعودی از تروریستهای تکفیری بعثی و همچنین ایجاد جنگ میان این تروریستها و دولت "نوری مالکی "در عراق اثبات کننده این موضوع است. آمریکا اکنون در حال اجرای همان چیزی است که برای تحقق منافع خود لازم دارد . نه ثبات و نه امنیت در خارومیانه نمی تواند به نفع آمریکا و خواسته های امپریالیسمی آن باشد . 



انتهاي پيام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار