المیادین:

دخالتهای آمریکا در عراق اختلافات را افزایش داده است

دخالت‌های آمریکا در عراق اختلافات سیاسی را در این کشور افزایش داده و این کشور را به سوی تقسیم سوق می‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "قاسم عزالدین" گزارشگر شبکه المیادین گزارش داد: در میان مسئولان آمریکایی اختلاف هایی درباره چگونگی تعامل با فاجعه عراق وجود دارد اما این کشور همچنان تلاش می کند به تنهایی این بحران را مدیریت کند. 

"جان کری" وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد همکاری با ایران به تبادل اطلاعات محدود می شود اما حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه ایران این مسئله را تکذیب کرد. در مقابل آمریکا با عربستان سعودی برای به تعویق انداختن حمله هوایی به عراق همکاری می کند. 

عربستان سعودی اعلام کرده است حملات هوایی به عراق اوضاع را پیچیده تر می کند. در همین حال عربستان در انتظار شنیدن دیدگاه صریح آمریکا درباره نخست وزیری مجدد نوری المالکی است اما باراک اوباما اعلام کرده است قصد ندارد وارد ماجراجویی در مساله ای شود که مختص مردم عراق است. اوباما ابراز امیدواری کرده است عراقی ها از راه های سیاسی برای مقابله با تروریست‌ها آماده شوند.

المیادین در پایان نوشت: واشنگتن ارث اشغال را بر عراق تحمیل کرد و با وجود اینکه ارتشش را از این کشور خارج کرده اما سیاست مداران را آزاد نگذاشته است که همین مساله باعث افزایش اختلاف های سیاسی میان عراقی ها شده است. اما گروه موسوم به "داعش" که با کمک های منطقه ای در عراق احیا شد و نفوذ خود را گسترش داد بی شک همان کشورهای حمایت کننده اش را هم در بر خواهد گرفت.


انتهای پیام/.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار