معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد:

اعمال متنوع‌سازی "نرخ بلیط هواپیما" از چند شرکت هواپیمایی/ تمام شرکت ها موظف به اجرای دستورالعمل هستند

خداکرمی گفت: چهار شرکت هواپیمایی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری مجوز آزاد سازی نرخ بلیط هواپیما را دریافت کردند.

محمد خداکرمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه شرکت‌ هواپیمایی بر اساس مصوبه شورای عالی هواپیمایی کشوری بر اساس ماده 161 قانون برنامه پنجم توسعه کشور، اقدام به متنوع‌سازی نرخ‌های بلیط خود کرده‌اند اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی مجاز شدند متنوع‌سازی نرخ بلیط هواپیماهای خود را از 24 خرداد ماه امسال آغاز کنند.

وی در ادامه افزود: در این راستا برخی از شرکت‌ها نرخ‌های پیشنهادی را به سازمان ارائه کردند و برخی نیز با همان نرخ قبلی بلیط‌های خود را به فروش می‌رسانند ولی اختیار دارند نرخ‌های خود را به سازمان اعلام کنند.
 
خداکرمی با اشاره به اینکه تاکنون چهار شرکت مجاز به انجام این کار شدند گفت: شرکت‌های هواپیمایی آتا، ماهان، آسمان و تابان نرخ‌های خود را اعلام کرده و به صورت آزمایشی در برخی از خطوط از جمله تهران ،مشهد اعمال می گردد. و چند شرکت دیگر که نرخ‌های خود را به سازمان اعلام کرده‌اند که در حال بررسی هستند.
 
معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری، تصریح کرد: بر اساس اصل متنوع‌سازی، شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند برای ضریب اشغال حداکثری صندلی‌ها را روی یک پرواز نرخ‌های متنوعی را داشته باشند.

خداکرمی افزود: برخی از شرکت‌ها نیز می‌توانند روی پروازهای مختلف نرخ‌های متنوعی را به  کارگیرند و از این فرصت برای  جذب حداکثر مسافر استفاده کنند.
 
وی با اشاره به اینکه متنوع‌سازی نرخ بلیط هواپیما ممکن است در خطوط خاصی و یا یک پرواز با نرخ‌های متنوع باشد تصریح کرد: در صورتی که بلیط در ساعت‌های خلوت و یا در فصل‌های شلوغ  سال تهیه شود قیمت‌ها  کاهش یا افزایش می‌یابد.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری،‌ اظهار داشت: قیمت‌هایی که شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده‌اند پایین‌تر از مصوبه قبلی شروع می‌شود و طبیعی است که با رسیدن ماه رمضان شرکت‌ها قیمت‌های بلیط خود را برای جذب مسافر کاهش دهند.

خداکرمی در ادامه یادآورشد: سازمان هواپیمایی کشوری برای حسن اجرای ایجاد تنوع‌سازی در قیمت‌ها دستورالعملی تهیه کرده و به شرکت‌ها ارسال کرده است.
 
وی توضیح داد: شرکت‌های هواپیمایی نباید روی نرخ‌های بلیطی که قبلا صادر شده تغییری ایجاد کنند و شرکت‌ها باید نرخ‌های جدید خود را از دو هفته قبل برای گرفتن تأییدیه به سازمان ارسال کنند.
 
معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری، خاطرنشان کرد: تمامی شرکت‌ها موظف به اجرای دستورالعمل طرح متنوع‌سازی هستند و هدف این طرح کسب حداکثر امتیازها می‌باشد که هم به نفع مسافران و هم به نفع شرکت‌ها هواپیمایی است.

انتهای پیام/
برچسب ها: نرخ ، بلیط ، متنوع سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار