آخوندی:

یکپارچگی "نظام مهندسی" تا پایان سال عملیاتی می‌شود

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه شاخص هاي بهره وري به طور ميانگين از سال 76 تاكنون 40 درصد كاهش داشته است، اظهار اميدواري کرد: يكپارچگي نظام مهندسي تا پايان سال عملياتي شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عباس آخوندي با تاكيد بر پيگيري بحث يكپارچگي نظام مهندسي گفت : ضمن اينكه همه مهندسان بايد از قواعد عمومي پيروي کنند، بايد در درون اين يكپارچگي تخصص گرايي با ارتقاي فن آوري شكل گيرد و رقابت مهندسي درون رشته اي مد نظر باشد. 

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه موافق تقويت آزمايشگاه فني و مكانيك خاك در زمينه فروش خدمات و فعاليت بخش خصوصي در اين زمينه است، گفت: شوراي عالي فني راه و شهرسازي تشكيل شده است و رتبه بندي درون حرفه اي پيمانكاران مي تواند در اين شوراي طرح شود.

وي در باره پرداخت مطالبات پيمانكاران اعلام كرد: تا پايان سال گذشته 3000 ميليارد تومان از مطالبات پيمانكاران پرداخت شد و در ماه پاياني سال گذشته اقدامات مطلوبي در اين زمينه صورت گرفت كه ميزان تخصيص بودجه وزارتخانه را نزديك به 70 درصد رساند.

وزير راه و شهرسازي تاكيد كرد: بحث مطالبات پيمانكاران را پيگيري مي کنم و اميدوارم به زودي پرداخت جدي مطالبات را داشته باشيم. همچنين در زمينه تامين قير علاوه بر سهم مصوب، مذاكراتي در حال انجام است كه خبرهاي خوبي در آينده در اين زمينه منتشر مي شود.
 
وي درباره صنف رانندگان هم دستور داد: مسئله استراحتگاه رانندگان حتما در دستور كار قرار گيرد كه نقش موثري در ايمني تردد دارد.
 
آخوندي تصريح كرد : مداخله بيش از حد دولت و سياست در تصميم گيري در استان موجب شده است مردم كمتر در خصوص تصميم گيري ها با مسئولان تعامل داشته باشند و همه منتظر اقدامات و تصميم هاي دولت هستند.
 
وي ياد آور شد: تا وقتي نتوانيم يك سهم اجتماعي از موقعيت سكونتگاه خود داشته باشيم، شهرها قرباني ناكارآمدي و تغيير مكرر سياست ها مي شود و اصلي ترين مسئله ما اين است كه در جامعه ارتباط و گفتگوي اجتماعي را برقرار كنيم.

انتهای پیام/
برچسب ها: آخوندی ، مهندسی ، پیمانکار ، قیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار