سخنگوی وزارت امور خارجه:

ابراز نگرانی ایران از صدور احکام اعدام در مصر/ حملات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری را محکوم می‌کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره صدور احکام اعدام از سوی دادگاه‌های مصر گفت: صدور این احکام و اعدام‌های دسته جمعی در این کشور نگران کننده است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "مرضیه افخم" در خصوص صدور احکام اعدام از سوی دادگاه‌های مصر، اظهارداشت: صدور این احکام و اعدام‌های دسته جمعی در این کشور نگران کننده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: دستاورد انقلاب مصر به همه آحاد مردم این کشور و طیف‌های مختلف سیاسی و اجتماعی آن تعلق دارد و در این مرحله حساس، نمایش وحدت ملی بر پایه عزم سیاسی و حرکت در مسیر استقرار دموکراسی بسیار مهم و اثر گذار است.

**ایران حملات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری و نوار غزه را محکوم می‌کند

افخم همچنین با اشاره به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نواز غزه و کرانه باختری افزود:‌ این حملات نشان دهنده خوی تجاوزگری رژیم صهیونیستی و نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران  این اقدامات غیرانسانی و قدرت نمایی پوشالی این رژیم برای ساکنان بی دفاع این مناطق را شدیدا محکوم می‌کند و ضروری است دوستداران فلسطین، نهادهای بشردوستانه و مجامع حقوقی و بین‌المللی در محکومیت تجاوزات مکرر و روزانه رژیم صهیونیستی واکنش و اقدام قاطع بعمل آورند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: لازم است کلیه نهادهای حقوق بشری و بین‌المللی اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف سریع این حملات و حمایت از مردم بی دفاع مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اعدام ، مصر ، سخنگو ، وزارت ، خارجه ، افخم ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار