بيرجند/

برداشت 32 هزار تن ماده معدنی منیزیت در خراسان جنوبی

سالانه 32 هزار تن ماده معدنی منیزیت از معدن سفیدکوه سربیشه خراسان جنوبی برداشت می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ مدیرعامل شرکت معدنی مواد نسوز بیرجند از برداشت سالانه 32 هزار تن ماده معدنی منیزیت در این معدن خبر داد و گفت: سربیشه خالص ترین منیزیت کشور را دارد.

اربابی بااشاره به اینکه این معدن از سال 68 راه اندازی شده است، تصریح کرد: به طور مستقیم و غیر مستقیم بیش از 600 نفر اشتغال در این معدن ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه خالص‌ترین منیزیت کشور با عیار 97 در معدن منیزیت سفیدکوه سربیشه تولید میشود تصریح کرد:این معدن خالص ترین ماده معدنی منیزیت در کشور را دارد.

مدیرعامل شرکت معدنی مواد نسوز بیرجند به مشکلات معدن منیزیت سفید کوه اشاره کرد و یادآور شد:قیمت بالای ماشین‌آلات و کمبود قطعات آن از مهم ترین مشکلات پیش روی این معدن است.

اربابی با بیان اینکه جاده دسترسی این معدن نیز خاکی است،افزود:آسفالت 30 کیلیومتر از این جاده مصوب شده که به دلیل کمبود اعتبارات هنوز اجرایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه معدن خام فروشی ندارد و تمام ماده معدنی خود را برای فراوری به کارخانه اکسید منیزیم سربیشه تحویل می دهد ،گفت: منیزیت فرآوری شده برای مصرف به اصفهان و یزد به عنوان ماده نسوز صادر می شود.

مدیرعامل شرکت معدنی مواد نسوز بیرجند با اشاره به اینکه سالانه 32 هزار تن ماده معدنی منیزیت در این معدن استخراج می شود؛ تصریح کرد: بخش اعظم نیاز منیزیت کارخانه اکسید منیزیم استان از این معدن تامین می شود.

معدن سفید کوه در 55 کیلومتری شرق سربیشه خراسان جنوبی واقع شده است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.