بهره‌ برداری از نخستین كشتی پژوهشی اقیانوس پیمای ایرانی به زودی آغاز می‌شود

با پیشرفت 80 درصدی نخستین كشتی پژوهشی اقیانوس پیمای ایران بهره برداری از نخستین كشتی پژوهشی اقیانوس پیمای ایرانی به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم وحید  احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در بیست و دومین همایش ارگان‌های دریایی ایران در پژوهشگاه شیمی و مهندسی ایران با بیان اینكه ظرفیت‌های علمی، پژوهشی مفیدی در بخش علوم دریایی در كشور ایجاد شده است، اظهارداشت: ایجاد گروه علوم و فنون دریایی در شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت علوم، تدوین سند ملی علوم دریایی و ایجاد كمیته ملی پژوهش‌های اقیانوس شناسی نشان می‌دهد كه ظرفیت خوبی در آموزش و پژوهش علوم دریایی در كشور ایجاد شده است. 

وی افزود: مجوز ایجاد مركز منطقه‌ای اقیانوس شناسی غرب آسیا از سازمان یونسكو اخذ شده و كمیته ملی اقیانوس شناسی نیز در زیر مجموعه كمیسیون ملی یونسكو در ایران ایجاد خواهد شد. 

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم افزایش مقاطع تحصیلات تكمیلی، مراكز پژوهشی متعدد و انباشتگی تجربیات سال‌های قبل و پس از انقلاب اسلامی را پتانسیل زیادی برای توسعه علوم دریایی ذكر كرد. 

وی با اشاره به اینكه در دولت یازدهم گشایش مناسبی در حوزه روابط بین الملل ایجاد شده است ، بر توسعه و گسترش همكاری‌های علمی و بین المللی تاكید كرد. 

احمدی تصریح کرد: امیدواریم با همگرایی و هم افزایی وزارت علوم و حوزه دریا نقشه راه و برنامه قوی اجرایی برای توسعه صنعت دریایی تدوین شود. 

وی افزود: هم اکنون مرزبندی‌ها در تمامی حوزه‌ها و علوم برداشته شده و دیگر نباید حوزه‌های اقتصادی را از هم تفکیک کرد. 

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم وی در خاتمه با بیان اینکه برگزاری این همایش‌ها نشان دهنده هم افزایی و هم گرایی در صنعت دریایی کشور است اظهار داشت خوشبختانه ظرفیت‌های بسیار مناسب و بالایی در حوزه حمل و نقل دریایی خصوصا در حوزه خلیج فارس، دریای عمان و منطقه خزر وجود دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.