یادداشت اختصاصی/ محمدحسن قدیری‌ابیانه

استرالیا کشوری اشغالی؛ استوارنامه سفرا را ملکه انگلیس امضا می‌کند!/ قضیه تعهد رئیس آژانس به آمریکا

سفیر سابق ایران در استرالیا گفت: هدف کشورهایی نظیر استرالیا در پذیرش فلسطینی‌ها، لبنانی‌ها و سوری‌ها برای اقامت یا تابعیت، برای کاهش جمعیت این مناطق و سلطه نظامی صهیونیست‌ها بر این کشورها با هدف تحقق شعار سلطه از نیل تا فرات است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در جریان جنگ 6 روزه سال 1967 ، رژیم صهیونیستی با حمله به فلسطین بخش شرقی بیت‌المقدس را اشغال کرد که از آن روز به بعد این زمین‌ها به نام "سرزمین‌های اشغالی" شناخته شد.

 لازم به ذکر است سازمان‌ ملل و کشورهای عضو آن، این زمین‌ها را اشغالی محسوب می‌کنند و به عنوان قلمرو رژیم صهیونیستی به رسمیت نمی‌شناسند.

 اظهارات سخیف دادستان کل استرالیا مبنی بر حذف واژه "سرزمین‌های اشغالی" و جایگزینی بیت‌المقدس شرقی اگرچه سبب واکنش جدی وزارت خارجه جمهوری اسلامی شد، اما این پرسش باقی‌ است که چرا سازمان ملل و مجامع بین‌المللی مدعی پایبندی به قوانین بین‌المللی این اقدام خودسرانه را که دهن‌کجی به همه اعضای سازمان ملل است، محکوم نمی‌کنند؟

"محمدحسن قدیری ابیانه"، سفیر سابق ایران در استرالیا طی یادداشتی به این پرسش پاسخ داده است.

متن این یادداشت به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

استکبار جهانی شامل آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی نفوذ گسترده‌ای در مجامع بین‌المللی دارند و گاه کاملا در مجامع مسلط شده و حتی در تعیین مسئولین این مجامع بین‌المللی نقش آفرینی کرده و برای آنان شرط و شروط می‌گذارند مانند آنچه در اسناد محرمانه "ویکی‌لیکس" منتشر شد، که رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به آمریکا تعهد داده بود که در موضوع ایران مطابق با نظر آمریکا عمل کند.

اصولا شرط انتخاب شدن به این مسئولیت‌ها اطاعت از آمریکا و همسویی با متحدین آن است.

استرالیا و کانادا کشورهایی هستند که خودشان اشغالی‌اند یعنی ملکه انگلیس، ملکه آن کشورها نیز محسوب می‌شود و هر چند نظامشان پادشاهی است، اما پادشاه از خودشان نیست و اموال عمومی جزو اموال ملکه محسوب می‌شود و حتی استوارنامه سفرای خارجی خطاب به ملکه الیزابت ارائه می‌شود و این، ملکه است که سفرای این دو کشور را به روسای دیگر کشورها معرفی می‌کند.

در استرالیا حتی اموال عمومی را اموال ملکه الیزابت می‌دانند و در حقیقت اموال، 99 ساله کرایه داده می‌شود، در حالی که رژیم‌های سلطنتی عقب افتاده در دنیا حداقل پادشاه و ملکه‌شان از اتباع خودشان است، مانند اسپانیا! اما کانادا و استرالیا ملکه یا پادشاهشان از اتباع خودشان نیست، بلکه هرکس در انگلستان بر تخت سلطنت بنشیند، پادشاه یا ملکه استرالیا و کانادا محسوب می‌شود، چنین وضعیتی باید برای مردم این دو کشور باعث احساس شرمساری و حقارت باشد.

اما متاسفانه ادعاهایشان در زمینه حقوق بشر و دموکراسی، گوش فلک را کر کرده است، این دو کشور همچنین همواره در مداخلات آمریکا و انگلیس درکشورهای دیگر شرکت کرده‌ و به نفع رژیم صهیونیستی و علیه حقوق فلسطینیان و سایر ملل قدم برداشته‌اند، نمونه اخیر آن اظهارات دادستان استرالیا در همین راستا است، استرالیا کشوری است که به فلسطینی‌ها، لبنانی‌ها و سوری‌ها اجازه اقامت و حتی تابعیت داده است که دلیل اصلی آن هم‌سویی با رژیم‌صهیونیستی برای سلطه از نیل تا فرات بوده است.

یکی از استراتژی‌های حامیان صهیونیست‌ها این بوده که ضمن حمایت از کشتار فلسطینیان و ایجاد ترس بین آنها راه را برای مهاجرت این افراد به کشورهایی دوردست مانند استرالیا، کانادا، برزیل و سایر کشورهای آمریکای لاتین فراهم کنند تا جمعیت این مناطق کاهش یافته و سلطه نظامی بر این کشورها با هدف تحقق شعار سلطه از نیل تا فرات فراهم آید، یعنی هدف کشورهایی مانند استرالیا و کانادا حتی در پذیرش فلسطینی‌ها، لبنانی‌ها و سوری‌ها برای اقامت یا تابعیت در کشور خود عملا حمایت از اسرائیل و دشمنی با ملت فلسطین بوده است.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار