ترویج خط تجزیه عراق در رسانه‌های سعودی؛ تلاش برای برافروختن آتش جنگ مذهبی

جنگ رسانه‌ای عربستان و برخی رژیم‌های همسو با این کشور علیه ملت عراق و تلاش گسترده برای برافروختن جنگ مذهبی از طریق شخصیت‌های معلوم الحال وابسته به خود همچون الرافعی و الهاشمی و الضاری تشدید شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگارانبیش از دو هفته از اشغال برخی مناطق عراق از سوی تروریستهای تکفیری و بعثی صدامی مورد حمایت مخالفان روند سیاسی پس از صدام معدوم می گذرد که آنچه بیش از همه به چشم می آید، این است که برخی کشورها از جمله عربستان با تکیه بر رسانه های پرتعداد خود، شمشیر را از رو بسته و به صراحت خط تجزیه عراق و شعله ور کردن آتش فتنه مذهبی را از طریق خبرها و گزارشهای جهت دار و مصاحبه با شخصیتهای مطرود از سوی ملت عراق که به سبب حمایت از تروریسم از کشورشان فرار کرده اند، دنبال می کنند و در این زمینه نسخه تجزیه را هم ترویج می کنند.

تمجید متهمان تحت پیگرد دستگاه قضایی عراق از عربستان

طارق الهاشمی سیاستمدار جنجالی که به سبب افشای نقش وی در حمایت از اقدامات تروریستی از عراق گریخت و هم اکنون بین کشورهای ترکیه، قطر و عربستان و البته منطقه کردستان عراق تردد می کند و از انواع امکانات رسانه ای و تبلیغاتی این کشورها برای تبلیغ دیدگاهها و مواضع تنش آمیز خود برخوردار است، این بار در گفتگو با یک رسانه سعودی به تمجید گسترده از مواضع عربستان پرداخته و به زعم خود عربستان را حامی وحدت و سلامت عراق خوانده است.

نکته تامل برانگیز در معرفی طارق الهاشمی در رسانه های سعودی این است که آنها وی را معاون مستعفی رئیس جمهوری عراق معرفی می کنند، در حالی که وی معاون برکنار شده و فراری رئیس جمهوری عراق است.

الهاشمی مدعی شده است فروپاشی نظام مالکی به زمان نیاز دارد و ملت از انزوا و به حاشیه رفتن خسته شده است.

الهاشمی با انکار حضور تروریستهای تکفیری داعش و نقش بعثی های صدامی مورد حمایت وی در بروز بحران اخیر عراق ادعا کرده است که سیاستهای اشتباه دولت طایفه ای مالکی در سالهای گذشته، عراق را به این وضع خطرناک رسانده و امنیت و ثبات و حاکمیت آن را تهدید کرده است.

معاون سابق و فراری جلال طالبانی تلاش کرده است تا نبرد ارتش و نیروهای مردمی با تروریستهای تکفیری و همدستان آنها را به عنوان جنگ مذهبی القا کند تا رسانه های سعودی و دیگر رژیمهای مخالف روند سیاسی پس از صدام بر طبل پوشالی جنگ مذهبی در عراق بکوبند و اینگونه در بوق و کرنا کنند که عراق شاهد جنگ مذهبی و کشتار اهل سنت به زعم این رژیمهاست.

الهاشمی با اهانت آشکار به مرجعیت عالی دینی عراق که در حمایت از همه مردم از جمله اهل سنت که در معرض حملات تروریستهای تکفیری قرار گرفته اند فتوای جهاد و حمایت از نیروهای ارتش در نبرد با تروریسم را صادر کرد،‌ فتوای مرجعیت را در راستای جنگ طایفه ای توصیف کرد.

تعریف و تمجید گسترده از عربستان از سوی طارق الهاشمی نکته عجیبی نیست و اینکه وی ادعا کرده است عربستان خواستار امنیت و صلح و حفظ وحدت و سلامت عراق و دور کردن شبح جنگهای داخلی و طایفه ای از عراق است، با توجه به عمق وابستگی این شخصیت فراری و متهم جای شگفتی ندارد.

توصیف تروریست‌های داعشی به عنوان انقلابیون در رسانه‌های سعودی

رسانه‌های سعودی به صراحت تحرکات گروههای تروریستی تکفیری و گروههای مسلح و بعثی صدامی همدست آنها را انقلاب و این گروهها را انقلابیون می خوانند و در این زمینه روزنامه عکاظ این پرسش را از طارق الهاشمی در راستای همان رویکرد تحریک آمیز و فتنه افکنانه مطرح کرده است "برخی داعش و انقلابیون! عراق را با  یکدیگر در یک راستا قرار می دهند، واقعا در عراق چه خبر است؟"

پاسخ الهاشمی خیلی از حقایق پشت پرده حوادث عراق را روشن تر می کند:" در حقیقت، اعراب سنی عراق از یک سال و نیم پیش علیه ظلم و تبعیض و انزوا در شش استان خود انقلاب کردند و مجبور شدند به خاطر دفاع از خود سلاح به دست بگیرند(توجیه اقدامات خشونت آمیز و برهم زننده امنیت عمومی از سوی طارق الهاشمی) چرا که نوری المالکی بر خلاف قانون اساسی در حمله به میدان اعتصاب الحویجه در 23 آوریل سال گذشته از سلاح استفاده کرد و در حمله به منزل احمد العلوانی در استان الانبار هم در اول دسامبر این اقدام را تکرار کرد(انکار دست داشتن العلوانی و محافظانش در حمایت از تروریسم و تبدیل میادین اعتصاب به مراکز تجمع و فعالیت گروههای تروریستی)آنچه در موصل،کرکوک و صلاح الدین رخ داد، امتداد این انتفاضه است که ممکن است شکل بهار عراقی با مضامین خود در مقابله با استبداد،‌ظلم و فساد نظام مالکی را به خود گرفته باشد. در واقع انقلاب عراق، علیه نظام مالکی با هدف فشار بر وی و اجرای خواسته های مشروع آنها پس از افزایش ظلم و انزوا و ناتوانی سیاستمداران اهل سنت به حدی است که نه تنها قدرت تضمین دولت عادلانه و برابر را ندارند، حتی نمی توانند از خود حمایت کنند، اعراب اهل سنت امید خود را به روند سیاسی مسالمت آمیز یا سازوکارهای دموکراتیک برای اصلاح وضع اندوهبار از دست دارند که دیگر نمی توان بر آن صبر کرد. اما من پرسشی دارم : آیا جامعه بین المللی نباید زودتر از اینها به داد ما می رسید و ظلم را پیش از آنکه امور به مرحله وخیمی برسد، برطرف کند تا راه حل غیر ممکن یا بسیار پرهزینه نباشد!"

تلاش برای القای طایفه ای بودن نبرد با تروریسم

طارق الهاشمی در پاسخ سئوال هدفمند خبرنگار سعودی مبنی بر آمادگی ایران برای کمک به عراق در صورتی که بخواهند، با طرح ادعای نخ نما شده مظلومیت و انزوای اهل سنت مدعی شد ایران عملا دخالت می کند، دخالت مربوط به حالا نیست،‌از زمانی شروع شد که به اشغال عراق و متلاشی کردن آن کمک کرد، ایران ..."

البته الهاشمی به صراحت از موضع شورای همکاری خلیج فارس و حمایت این شورا از گروههای برهم زننده امنیت و ثبات عراق تمجید کرد.

این مجرم فراری در اظهاراتی که بر ماهیت فرقه ای و طایفه ای وی دلالت می کند، ارتش عراق را ارتش مالکی و طایفه ای توصیف کرد.

تلاش برای القای طایفه ای بودن نبرد ارتش عراق با تروریستهای تکفیری و همدستان آنها و تردیدافکنی درباره فتوای مرجعیت عالی دینی و ادعای اینکه این فتوا سبب تشدید درگیریها با رنگ و بوی طایفه ای و سبب بسیج تمام کسانی شده که قادر به حمل سلاح برای جنگ با اهل سنت هستند از ماهیت فتنه گرانه طارق الهاشمی و تلاش وی در راستای شعله ور کردن آتش فتنه مذهبی حکایت می کند.

ماهیت جنگ طلبانه طارق الهاشمی از پاسخ به این پرسش رسانه سعودی درباره آینده آشتی در عراق مشخص می شود جایی که وی ادعا کرد آشتی دیگر پس از آنکه مالکی با حقد و کینه توزی علیه اهل سنت،‌آن را از دست داد،‌معنایی ندارد.

تعریف و تمجید طارق الهاشمی از عربستان

این متهم به حمایت از تروریسم که همچنان متواری است، با تمجید فراوان از عربستان منکر نقش این کشور در ناآرامی ها و بحران عراق به سبب حمایت گسترده از تروریستهای تکفیری و بعثی صدامی شد .

الهاشمی با انکار دخالتهای سعودی در امور عراق مدعی شده است موضع عربستان در قبال عراق، پایبندی و علاقه مندی این کشور به تحکیم  امنیت و صلح و تمایل صادقانه اش به حفظ وحدت عراق و سلامت آن و دور کردن شبح جنگ های داخلی و طایفه ای و حمایت از ملت عراق را نشان می دهد.

وی ادعا می کند ملت عراق هرگز مواضع عربستان در حمایت از عراق و حرص و تمایل آن برای اینکه ملت عراق از امنیت برخوردار شوند و پایان بحرانها به سبب سیاستهای انزواکننده دولت مالکی علیه اهل سنت را فراموش نخواهد کرد.

ترویج خط تجزیه عراق در رسانه های سعودی

"تاثیر آمریکا محدود است، عراق به سمت تجزیه حرکت می کند" این تیتر یکی از رسانه های رسمی سعودی است که بر رویکرد خطرناک نظام حاکم بر عربستان در قبال عراق صحه می گذارد.

عکاظ در گفتگو با افرادی که از آنها به عنوان کارشناسان مسائل سیاسی نامیده و در حقیقت ماهیت ضد عراقی و همسویی آنها با سیاستهای مداخله جویانه عربستان در خصوص عراق آشکار است، تلاش کرده است تا اینگونه القا کند که عراق در مسیر تجزیه قرار گرفته است.

این روزنامه در گفتگو به نام های زیاد العسلی،‌اسامه الغزالی و انور ماجد عشقی تلاش کرد تا با طرح سئوالاتی که بوی فتنه و جنگ از آن بر می خیزد، اینگونه القا کند که در عراق چیزی به نام تروریستهای تکفیری داعش و بعثی صدامی و تحرکات جنگ طلبانه وجود ندارد  و عراق در آستانه شعله ور شدن جنگ داخلی(میان شیعه و سنی) است که ممکن است به تجزیه آن بینجامد.

رسانه های سعودی در حالی در همسویی با گروههای فتنه گر در عراق مدام بر طبل طایفه ای بودن نظام عراق که آن را نظام مالکی خطاب می کنند که این رویکرد بر نگاه طایفه ای و فرقه ای آنها به عراق تصریح می کند.

این رسانه ها با تیتر "فروپاشی نظام مالکی، عراق باتلاقی برای تروریسم و چراگاهی برای دخالت های منطقه ای" همچنان به پخش گزارش ها و اخبار جهت دار و مصاحبه های تحریک آمیز با برخی شخصیت هایی که در عراق به حمایت از تروریسم متهم و فراری هستند، ادامه می دهند.

به گزارش تسنیم، روزنامه عکاظ در تلاش برای منحرف کردن نگاهها از نقش اصلی عربستان در به وجود آمدن بحران اخیر در عراق و غائله داعش و بعثی های صدامی نوشته است "نظام طایفه ای مالکی متلاشی می شود، شهرهای عراق یکی پس از دیگری سقوط ی کند، ارتش مالکی فروپاشیده، گذرگاه ها در دست داعش است، هرج و مرج، کشتار و ویرانی حاکم است."

نکته جالب و تامل برانگیز در رویکرد رسانه های سعودی در خصوص اوضاع عراق چه در خبرها و چه مصاحبه های تحریک آمیز و فتنه گرانه تمرکز بیش از حد بر شخص نوری المالکی نخست وزیر عراق است که با رای اعتماد اکثریت رای دهندگان بار دیگر ائتلاف متبوعش در انتخابات پارلمانی عراق به پیروزی رسیده و بر اساس قانون اساسی، ائتلاف وی باید نامزد نخست وزیری را معرفی کند.

هماهنگی شگفت انگیز برخی طرفهای سیاسی شکست خورده در داخل عراق و  البته شخصیتهای فراری همچون طارق الهاشمی و رافع  الرافعی با رسانه های سعودی در هجمه تمام عیار علیه نوری المالکی نشان دهنده وحشت آنها از انتخاب مالکی به نخست وزیری برای سومین سال پیاپی حکایت می کند.

عکاظ ادعا کرده است مالکی، عراق را به گرداب جنگ طایفه ای و باتلاق تروریسم نفرت انگیز و کانون مناسبی برای دخالتهای بین المللی رسانده و ملت عراق بهای آن می پردازد.

هجمه تخریبی رسانه ‌ای سعودی علیه مرجعیت عالی دینی عراق

روزنامه سعودی در توهین به ملت عراق با نادیده گرفتن خیانت برخی سیاستمداران همسو با عربستان و نفوذ بعثی های صدامی در موصل، ارتش ملی عراق را ارتش نوری المالکی توصیف و ادعا می کند این ارتش در موصل فروپاشید و در شهرهای دیگر هم متلاشی خواهد شد،‌زیرا ارتش بر اساس طایفه ای و نه ملی شکل گرفته و به نفع یک طایفه خاص عمل می کند.
این رسانه سعودی در پایان مقاله سرتاسر توهین و کذب خود علیه دولت و مرجعیت عالی دینی و مردم عراق اعم از شیعه، سنی  و مسیحی اینگونه نتیجه گیری می کند که عراق به سمت تجزیه حرکت می کند.

دیگر شخصیت فتنه گری که رسانه های عربستان، مصاحبه های خود را برای هجمه علیه ملت عراق بر محور وی متمرکز کرده اند، فردی به نام شیخ حارث الضاری است که نام دبیرکل شورای علمای مسلمان عراق را بر خود گذاشته و البته وی نیز همانند طارق الهاشمی به سبب تحریک به خشونت و حمایت از تروریسم از عراق گریخته است و در کشورهای عربی همسایه به تحرکات منفی و خصمانه خود ادامه می دهد.

وی در گفتگو با روزنامه الریاض سعودی مدعی شده است آنچه در عراق می گذرد، انقلاب ملت مظلوم است.

این شخصیت طایفه ای نیز به تمجید گسترده از حاکمان عربستان پرداخته و مدعی شده است که مواضع این کشور در قبال عراق کاملا مثبت و سازنده است.

نکته جالب اینکه روزنامه الریاض از این شخصیت فتنه گر با لفظ دکتر یاد می کند. حارث الضاری با به کاربردن الفاظ توهین آمیز درباره نوری المالکی و انکار وجود تروریستهای تکفیری داعش، تحرکات خشونت آمیز و جنایات وحشیانه این افراد و بعثی های صدامی را انقلاب توصیف می کند و  البته رسانه سعودی هم در تعریف و تمجید از وی کم نگذاشته و می نویسد الضاری از قوی ترین مخالفان ورود به روند سیاسی پس از اشغال عراق از سوی آمریکا بود تا ماهیت شرعی به دولتهای بعدی از جمله دولت المالکی داده نشود.

اظهارات الضاری تفاوت چندانی با اظهارات طارق  الهاشمی ندارد و به نظر می رسد آنها پیش از مصاحبه، آنچه را اربابان سعودی شان می خواهند، بیان می کنند، چرا که الضاری هم مانند الهاشمی همان الفاظ زشت و اتهامات بی اساس را علیه نوری المالکی منتخب مردم عراق و جمهوری اسلامی ایران به کار برده و البته خطرناک تر از همه اینکه به دروغ تحرکات تروریستهای تکفیری را انقلاب اهل سنت عراق قلمداد می کند.

این شخصیت فراری که نگرش و گرایشهای طایفه ای و فرقه ای بر وی حاکم است، مدعی شده است مالکی به سبب وفاداری مطلق به ایران و نه عراق شکست خورده است و لفظ توهین آمیز فاشیستی استبدادی را به مالکی نسبت می دهد.

وی اتهامات بی اساس و دروغهای بزرگی را علیه نوری المالکی مطرح کرده و ادعا می کند مالکی، صدها هزار زن و مرد اهل سنت را زندانی کرده و به قتل رسانده و صدها هزار نفر را از شهر و دیارشان رانده است.

الضاری که خود متهم به حمایت از تروریسم است و به همین سبب از عراق فرار کرده و به دامن حامیان خود پناه برده است، اعتقادی به وجود تروریستهای تکفیری ندارد.

وی در تلاش برای مظلوم نمایی و منحرف کردن افکارعمومی از ماهیت خطرناک گروههای تروریستی تکفیری مورد حمایت عربستان و برخی کشورهای منطقه که از طریق همسویی با برخی عناصر فتنه گر و بعثی صدامی، فجایع هولناکی را علیه مردم عراق به ویژه اهل سنت از تعرض به نوامیس آنها تا سربریدن و مثله کردن اجسادشان مرتکب می شوند، ادعا می کند آنچه در عراق می گذرد،‌انقلاب ملت مظلومی است که حقوقش بیش از 10 سال(از زمان سرنگونی صدام معدوم)نقض شده و خون بسیاری از آنها بر زمین ریخته شده است.
الضاری که سخنان تحریک آمیزش از این رسانه سعودی دقیقا در راستای تلاش برای شعله ور کردن جنگ مذهبی میان شیعه و سنی مطرح شده است،به تمجید از عربستان می پردازد.

اتهام مضحک بعثی های صدامی علیه ایران

اوج دروغگویی الضاری جایی است که ادعا می کند گروه تروریستی داعش به عنوان بهانه ای از سوی ایران برای سرکوب اراده ملتهای مظلوم مورد استفاده قرار می گیرد.

رسانه های سعودی در تلاش برای القای حمایت عربستان از مردم عراق و اینکه سعودیها فقط خیر مردم این کشور را می خواهند و از تروریستها حمایت نمی کنند، به تبلیغ شخصیتهای جنجالی و فتنه گر دیگری پرداخته اند که به سبب حمایت از تروریسم از عراق فرار کرده اند و جالب اینکه از این افراد به عنوان اندیشمند یاد می کنند.

این افراد متهم به حمایت از تروریسم مدعی عادلانه بودن مواضع  عربستان در قبال عراق شده و تحرکات تروریستهای تکفیری و بعثی صدامی را انتفاضه علیه حکومت طایفه ای به زعم خود توصیف کرده اند.

شخصی به نام رافع الرافعی که خود را مفتی عراق خوانده و به خاطر حمایت از تروریسم از عراق فرار کرده است، مواضع عربستان و کشورهای همسو با آن را سبب افزایش روحیه گروههای تکفیری و بعثی صدامی در عراق دانسته است.

شیخ احمد الکبیسی هم که رسانه های سعودی، وی را علامه می خوانند، همان اتهامات و ادعاهای الرافعی و الهاشمی را تکرار می کند و محور این گفتگو هم دقیقا تلاش برای برافروختن آتش جنگ مذهبی است که عربستان و برخی رژیمها آن را دنبال می کنند.

این شخصیت تکفیری بعثی هم همانند الهاشمی و الرافعی،‌به تشکیک درباره فتوای مرجعیت عالی دینی عراق پرداخته و با به کار بردن  الفاظ توهین آمیز درباره آیت الله العظمی سیستانی ادعا کرد که این فتوا جوانان را برای پیوستن به گروههای مسلح تشویق می کند و بوق مرگ و خون و تفرقه از آن استشمام می شود.

این ادعا در حالی است که آیت الله العظمی سیستانی مرجع عالی دینی عراق تنها با هدف حمایت از مردم به ویژه اهل سنت که شهرها و مناطق آنها جولانگاه تروریستهای تکفیری و بعثی صدامی شده و با هدف پاکسازی عراق از وجود تروریستها و بازگرداندن امنیت و ثبات به آن، فتوای جهاد صادر کرد و حتی علمای آگاه و غیر وابسته اهل سنت به صراحت از این فتوا حمایت کرده و از اهل سنت خواسته اند برای جنگ با تروریستها به ارتش کمک کنند.

خبرنگار سعودی در تلاش برای تحریک اهل سنت علیه شیعیان از الکبیسی می پرسد چرا علمای اهل سنت فتوایی در محکوم کردن فتاوای علمای شیعه صادر نمی کنند که الکبیسی در اظهاراتی که نشان دهنده بی اثر بودن طرحهای فتنه افکنانه عربستان و دیگر کشورها برای شعله ور کردن آتش جنگ مذهبی در عراق است، با ناامیدی می گوید که متاسفانه اهل سنت یک مرجع سنی واحدی ندارد که همه بر گرد آن حلقه زنند. اشاره الکبیسی به همراهی علمای اهل سنت با فتوای مرجعیت عالی دینی عراق در وجوب نبرد با تروریستهاست.

این شخصیت فتنه گر عراقی که در امارات به سر می برد، با توهین مجدد به آیت الله سیستانی به تمجید از امارات و عربستان پرداخته و در حمایت از دخالت آشکار آنها در امور عراق خواستار تشکیل دولت وحدت ملی می شود، دولتی که بدون توجه به نتایج انتخابات پارلمانی اخیر تشکیل و نتایج و حق مردمی که به گزینه های مورد نظر خود رای داده اند، نادیده گرفته شود.

ظافر العانی یکی دیگر از شخصیتهای همسو با عربستان و متهم به حمایت از تروریسم در عراق است که البته وی نیز به خارج از عراق گریخته است، وی نیز همان عبارتها و الفاظ توهین آمیز الضاری، الهاشمی و الرافعی را علیه مرجعیت عالی دینی و دولت منتخب عراق به کار می برد.

وی به همسویی کامل برخی سیاستمداران وابسته به اقلیت با مواضع عربستان اذعان کرده و می گوید ما بیانیه متحدون(به ریاست اسامه النجیفی) را صادر کرده ایم که کاملا با بیانیه دولت عربستان همسویی دارد و خواستار تشکیل دولت وحدت ملی از تمام طرفها شده است.

وی به صراحت تروریستهای داعش را انقلابی و جنایات هولناک آنها همچون سربریدن و مثله کردن و هتک حرمت نوامیس مردم عراق از جمله اهل سنت را  انقلاب توصیف می کند.

شیخ یاسین الکبیسی هم جنایات وحشیانه ای را که تروریستها علیه ملت عراق به ویژه  اهل سنت مرتکب می شوند، انقلاب می خواند و به تمجید گسترده از عربستان می پردازد.

عبدالمجید الجبوری که رسانه های سعودی از وی به عنوان فعال سیاسی عراق و خلیل الدلیمی که از وی به عنوان وکیل یاد می کنند و علی الحاتم از شیوخ الدلیم در الانبار ، آنها نیز همان اظهارات تحریک آمیز و طایفه ای الهاشمی و الضاری را از طریق تریبون رسمی سعودی در چارچوب تلاش برای شعله ور کردن آتش فتنه مذهبی  تکرار می کنند.

تلاش رسانه های سعودی برای طایفه ای توصیف کردن فتوای مرجعیت عالی دینی عراق و توصیف تروریستهای تکفیری به عنوان انقلابیون از زمانی که برخی مناطق عراق به اشغال این افرادی در آمده که از ارتکاب هر جنایت هولناکی ابایی ندارند، در راستای توطئه خطرناک عربستان و برخی کشورهای دیگر در کنار آمریکا و رژیم صهیونیستی برای شعله ور کردن آتش فتنه مذهبی ادامه دارد، این در حالی است که بر خلاف ادعای این رسانه ها مبنی بر انزوای اهل سنت پس از سرنگونی صدام، این اقلیت از تمام حقوق خود در روند سیاسی عراق پس از دیکتاتور معدوم برخوردار بوده و علاوه بر اینکه مقام ریاست پارلمان و ریاست جمهوری(به نوعی به اهل سنت منطقه کردستان عراق تعلق دارد) را در اختیار دارند،در دستگاههای دولتی و وزارتخانه ها هم مشارکت دارند و حتی افرادی همچون طارق الهاشمی مدتها معاون رئیس جمهوری عراق بودند که پس از افشای دست داشتن آنها در اقدامات تروریستی به خارج از عراق گریخته و به جوسازی و توطئه چینی علیه ملت و دولت عراق مشغول شدند.

نکته دیگر اینکه فتوای مرجعیت عالی شیعه هرگز در راستای جنگ شیعه و سنی نبوده است، بلکه با هدف دفاع از اقلیت اهل سنتی که در معرض بدترین و وحشیانه ترین جنایات تروریستهای داعش قرار گرفته و نیز حمایت از مقدسات صادر شده است،‌ مرجعیت بصیر و آگاه عراق هرگز به دنبال تحریک شیعه و سنی و درگیری آنها نیست، مرجعیت حتی آن سالی که تکفیریهای وهابی در اقدامی غیر انسانی مرقد مطهر امامین عسکریین(ع) در سامراء را منفجر کردند، همه عراقیها به ویژه شیعیان را به خویشتن داری و پرهیز از افتادن در دام فتنه مذهبی مورد نظر دشمنان سفارش کردند.

مهمتر از همه اینکه آیت الله سیستانی تاکید کرده است فتوای جهاد با تروریستها هرگز فتوا علیه اهل سنت نیست، زیرا اهل سنت نه تنها برادر که عین ما هستند.

فتوای مرجعیت ضامن حفظ وحدت کشور و دفاع از ملت عراق با تمام طیف‌هایش است.

موضع حکیمانه مرجع عالی شیعیان با تحسین علمای اهل سنت روبرو شده تا جایی که یکی از آنها،‌آیت الله سیستانی را مرجع همه عراقی‌ها خوانده است.

با توجه به اینکه تروریست‌های تکفیری مهمترین هدف خود را شعله ور کردن آتش فتنه مذهبی میان شیعیان و اهل سنت خوانده‌اند و به صراحت شیعیان را به قتل عام تهدید کرده اند، تقویت وحدت و همبستگی ملی میان شیعه و سنی مهمترین عاملی است که می‌تواند این توطئه‌های شوم وهابیون تکفیری داعش را خنثی کند که مرجعیت عالی دینی هم همواره بر حفظ وحدت تاکید کرده است.

نکته قابل توجه اینکه با وجود فضاسازی رسانه‌های سعودی و غیر سعودی همسو با گروه‌های تروریستی تکفیری و بعثی صدامی و تلاش برای القای طایفه‌ای بودن فتوای مرجعیت و اینکه هدف از  آن مقابله با اهل سنت است، علمای اهل سنت هم در تبعیت از فتوای مرجعیت عالی دینی عراق، خواستار حمایت مردم به ویژه اهل سنت از ارتش شده‌اند و در میان خیل عظیم مردمی که تاکنون برای نبرد با تروریست‌ها داوطلب شده‌اند، تعداد قابل توجهی نیز از برادران اهل سنت به چشم می‌خورند

در رد اظهارات فتنه افکنانه و تحریک آمیز افرادی همچون طارق الهاشمی و رافع العیساوی و ... که به طور گسترده از سوی رسانه های سعودی و دیگر رسانه های دشمن ملت عراق تبلیغ می شوند، شیخ محمد بلاسم  الجبوری مدیر اوقاف اهل سنت در بصره در بیانیه‌ای از همه عراقی‌ها خواست در مقابل هجمه تروریستی تکفیری وحشیانه که عراق با آن روبرو است،‌ مقابله کنند.

شیخ محمد امین از علمای اهل سنت عراق هم گفته است هر کس که بخواهد آنچه را که در موصل رخ می دهد، به اهل سنت نسبت دهد، در توهم به سر می برد، هیچ کس نمی‌تواند به نام اهل سنت سخن بگوید..

تکفیری‌های وهابی از انقلاب اهل سنت حرف می‌زنند که پاسخ آنها را برخی علمای اهل سنت اینگونه می دهند: شیخ محمد امین می‌گوید چگونه انقلاب سنی وجود دارد در حالی که اهل سنت سربریده و کشته می‌شوند و از موصل رانده می‌شوند.

چگونه شخصی با صدور فتوا (در اشاره به رافع الرفاعی که به سبب حمایت از تروریسم متواری شده و در حمایت مسعود بارزانی به سر می‌برد) مدعی است آنچه رخ می دهد، انقلاب اهل سنت است.

وی تاکید کرد اهل سنت بصره از نیروهای امنیتی در جنگ با داعش و هر گروهی که بخواهد بخشی از خاک عراق را پایگاهی برای گسترش تروریسم در تمام عراق قرار دهد، حمایت می‌کنند.

شیخ محمد امین تاکید می‌کند اهل سنت در حرف و عمل مخالف داعش هستند و هیچ کس نمی‌تواند مذهبی را با تانک و زور سلاح ترویج کند.

بر خلاف جنگ رسانه ای عربستان علیه ملت عراق و تلاش گسترده برای برافروختن جنگ مذهبی از طریق شخصیتهای معلوم الحال وابسته به خود همچون الرافعی و الهاشمی و الضاری، ملت عراق نشان داده اند که به سطح بالایی از آگاهی و هوشیاری رسیده اند و با وحدت و همدلی خود تمام توطئه های دشمنان برای شعله ور کردن جنگ مذهبی را ناکام خواهند گذاشت.

منبع: تسنیم
برچسب ها: ترویج ، خط ، تجزیه عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار