اسیدهای چرب ترانس عامل بروز اپیدمی بیماری‌های قلبی و عروقی

گزارش‌ها نشان می‌دهند که اسیدهای چرب ترانس که متأسفانه مصرف بسیار بالایی هم دارند، عامل مهم بروز اپیدمی بیماری‌های قلبی و عروقی در مناطق مختلف جهان از جمله در کشورمان بوده است.

محمدجواد تیباپور متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، تصریح کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی عامل اصلی مرگ و میر در کشور هستند و بسیاری از افراد مبتلا به دلیل رژیم غذایی نادرست خود دچار این بیماری و حتی مرگ ناشی از آن شده‌اند.

وی با اشاره به نقش اسیدهای چرب ترانس در بروز بیماری‌های قلبی و عروقی، گفت: بر طبق توصیه انجمن‌های غذایی، حداکثر میزان مجاز مصرف اسیدهای چرب ترانس حدود 2 درصد است که اگر این میزان بیشتر شود، خطر بیماری  قلبی و عروقی افزایش می‌یابد.

تیباپور تأکید کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهند که اسیدهای چرب ترانس که متأسفانه مصرف بسیار بالایی هم دارند، عامل مهم بروز اپیدمی‌ بیماری‌های قلبی و عروقی در مناطق مختلف جهان از جمله در کشورمان بوده است.

وی افزود: علاوه بر مصرف بالای روغن‌های جامد که حاوی اسیدهای چرب ترانس هستند، استعمال سیگار، ‌ورزش نکردن و چاقی نیز از دیگر عوامل مهم اپیدمی بیماری‌‌های قلبی و عروقی بوده است.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار