داعش، خطری برای موجودیت عراق و امنیت منطقه

گروه تروریستی داعش خطری اساسی برای موجودیت عراق و دولتهای منطقه و نیز صلح و امنیت جهانی به شمار می‌رود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "پایگاه اطلاع رسانی عراق"؛ بسیار درد آور است که روزنامه ی آمریکایی "تایم نیوز" در صفحه اول خود از  عبارت نقشه ی سوخته عراق و پایان عراقی یکپارچه تعبیر می‌کند.

دقیقا این همان نتیجه‌ای خواهد بود که گروه های تروریستی داعش با الگو گرفتن از گروه‌های صهیونیستی در قرن گذشته که تجاوز ظالمانه ای را علیه ملت فلسطین آغاز کردند و دولت اسرائیل را تشکیل دادند،  از سه سال پیش، به دنبال آن هستند؛ داعش سعی دارد نقشه ی جدیدی ترسیم کند که نام عراق به همراه سوریه، کویت، اردن و برخی دولتهای دیگر در آن محو می‌شود.

همچنان گروه تروریستی داعش خطری اساسی برای موجودیت عراق و دولتهای منطقه و نیز صلح و امنیت جهانی به شمار می رود. موجودیت عراق در شرایط کنونی اگر بر داعش پیروز شود، در نتیجه عراق، سوریه و دیگر کشورهای منطقه به حیات خود ادامه خواهند داد، ولی اگر خدای نکرده شکست بخورد عراق از نقشه ی جهان محو خواهد شد و دولت تروریستی داعش در خاورمیانه شکل خواهد گرفت. چه بسا کردها نیز تصور کنند که اکنون زمان مناسبی برای برپایی دولتشان باشد، ولی مستندات موجود، بیانگر آن است که داعش همانطور که بر شیعه و برخی سنی ها رحم نکرده و آنها را محکوم به مرگ می داند، با کردها نیز چنین رفتاری خواهد داشت. کرد ها در مذهب داعش، تکفیری به حساب می آیند و حکمشان با دیگر کافران یکسان است.

این شرایط کنونی منطقه و خطری است که همگان را تهدید می کند. بنابراین، باید تنها هم و غم دولت ها سرنوشت عراق و خطر داعش باشد. ادامه ی این شرایط، به نفع هیچ کس بجز داعش نخواهد بود؛ این اقدام قاطع و سریع است که عراق را از نابودی نجات می دهد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: داعش ، عراق ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار