دستور "اوباما"‌ به سفارت های آمریکا در کشورهای مختلف برای حمایت از همجنسگرایان

دولت آمریکا از اجرای طرح حمایت همه جانبه سفارت های واشنگتن در تمامی کشورهای دنیا از حقوق همجنسگرایان خبر داد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری روتلند هرالد ؛ رییس جمهور باراک اوباما انقلابی بین المللی برای حمایت از حقوق همجنس گرایان ایجاد کرده است . در این مسیر وی تمامی سفارت های ایالات متححده در کشورهای مختلف را به کار گرفته تا از این طریق به ترویج حرکتی بپردازد که هنوز در داخل آمریکا و از سوی شهروندان این کشور بطور کامل پذیرفته شده نیست . 

این اقدام اوباما در کشورهای مختلف دنیا گاها "‌دخالت "‌محسوب شده و از سوی مقامات دولتی و مردم آن کشور غیرقابل قبول می شود و گاهی نیز با تشدید فشار بر این افراد (‌همجنسگرایان )‌ نتیجه ای معکوس ایجاد می کند . 

به نوشته این پایگاه خبری ، همجنسگرایان در سایه حمایت های دولت آمریکا قرار است اواخر هفته جاری در شهرهای مختلف دنیا به راهپیمایی بپردازند . همچنین برخی دیپلمات های آمریکایی نیز از این راهپیمایی دیدن کرده و پرچم مخصوص این افراد را بر سر سفارت خانه ها نصب خواهند کرد . 

کاخ سفید سال گذشته پنج از سفرای خود را که بطور علنی همجنس گرایی خود را اعلام کرده اند برای انجام ماموریت به  کشورهای مختلف اعزام کرده است و ششمین سفیر همجنس باز آمریکایی نیز که قرار است به ویتنام اعزام شود ،‌ در انتظار تائیدیه از سوی سنا است . 

همچنین به دیپلمات های آمریکایی این ماموریت داده شده تا در کشورهایی نظیر لهستان که هنوز پدیده "‌همجنس گرایی "‌ بطور رسمی و قابل قبول در جامعه وجود ندارد حمایت های بیشتری از همجنس بازان انجام گیرد . بعلاوه سفارت های آمریکا موظفند در کشورهایی مانند روسیه و نیجریه که همجنس بازی در قانون اساسی آنان تعریف نشده ،‌ پشتیبانی بیشتری از همجنسگرایان انجام دهند . 

ماریوس کرک ،‌ سردبیر نشریه لهستانی حمایت از همجنسگرایان ( ریپلیکا )‌ ـ‌ که به تازگی مبالغی پول نیز از سوی کاخ سفید برای صرف در زمینه حمایت از همجنسگرایی دریافت کرده ـ‌ در این باره می گوید :‌ " این کار ایالات متحده باور کردنی نیست . همه ما از حمایت های واشنگتن از همجنسبازان لهستانی حیرت زده شده ایم . ما در حال مبارزه هستیم اما تاکنون هیچ کمکی دریافت نکرده ایم . "
 
به نوشته روتلند هرالد ؛‌ جورج بوش ،‌رییس جمهور سابق آمریکا از تلاش های بین المللی برای جلوگیری از گسترش ایدز حمایت می کرد اما باراک اوباما بیشترین تمرکز خود را بر این موضوع قرار داده که همجنس گرایی و تغییر جنسیت را به مسئله جهانی و بین المللی تبدیل نماید .

گفتنی است آغاز این سیاست به دسامبر 2011 بازمی گردد که هیلاری کلینتون به نمایندگی از دولت آمریکا به مقر سازمان ملل در ژنو رفت و اظهار داشت که "‌حقوق همجنس گرایان یکی از چالش های زمان ما در زمینه حقوق بشر است که هنوز حل نشده باقی مانده است . "‌

از همین تاریخ درهای سفارت خانه های آمریکایی به روی فعالان حمایت از همجنسگرایی باز شد و مبلغی بالغ بر 50 میلیون دلار نیز از سوی کاخ سفید برای این کار در 50 کشور دنیا اختصاص داده شد . 


انتهای پیام /
برچسب ها: اوباما ، همجنس ، کشور ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار